Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter nemrég a Mol vezetőivel, köztük Ratatics Péterrel, a Mol Fogyasztási Szolgáltatások ügyvezető igazgatójával is tárgyalt a hazai üzemanyaghelyzetről és a kilátásokról – írta a Portfolio.hu.
A vonatkozó közlemény szerint a kormányzatot képviselő gazdaságfejlesztési miniszter az ágazat résztvevőinek világossá tette, hogy minden lehetséges eszközzel tompítani kívánja az üzemanyagárak növelését. A miniszter továbbá jelezte, hogy
- havi rendszerességgel kér jelentést az ágazat szereplőitől az árak nemzetközi és hazai alakulásáról, illetve
- az árak minél hamarabbi moderálására tett ágazati lépésekről.
A portál szerint ez nem meglepetés, hiszen az elmúlt hónapokban komoly áremelkedést tapasztalhattunk a hazai benzinkutakon.
- A folyamat még május közepén indult el,
- az akkori mélypontokhoz képest a benzin jegyzése 17 százalékkal került feljebb és literenként 97 forinttal drágult,
- a dízel pedig 26 százalékkal, azaz literenként 139 forinttal kerül többe holnaptól ahhoz képest, amennyibe május 10-én került.
A portál szerint Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter a közgazdász vándorgyűlésen tartott előadása előtt azt mondta nekik, hogy újra a kormány napirendjén van az üzemanyagár, vizsgálják, hogy a végső árat meghatározó részelemek árváltozása jogos-e. Cél az esetlegesen nem indokolt áremelkedést eltüntetése, a jövedéki adó mértékére pedig októberben térnek majd vissza.
Kedden nem csak a Mol és a többi üzemanyagkereskedő kapott ultimátumot a kormánytól, hanem a bankok is.
Frissítünk!
A Mol részt vett a kormányzattal történt egyeztetésen, és jelezte, hogy érti a kormányzat szándékait és erőfeszítéseit, mely az üzemanyagárak moderálására törekszik – közölte a cég.
A közlemény alapján a Mol leszögezte, hogy az iparágat sújtó jelentős terhek ellenére továbbra is eltökélt a regionális viszonylatban is versenyképes üzemanyag árak biztosítása mellett. A vállalat évek óta olyan, versenyen alapuló kiskereskedelmi árpolitikát folytat, melynek keretében a hazai ügyfeleket maradéktalanul kiszolgálja, a lakosság teherbíróképességét maximálisan figyelembe veszi, és a nemzetközi átmenő forgalom számára is versenyképes árakat biztosít. „A regionális verseny alapú árazásban a Mol a közép-európai országok középmezőnyben helyezkedik el, és továbbra is törekszik a relatív árpozíció fenntartására. Ez az egyik garancia arra is, hogy a regionális piaci egyensúly stabil maradjon” – olvasható a cég reakciójában.
A Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) is érti a kormányzat szempontjait és az aggodalmakat. A MÁSZ tagvállalatai és minden piaci szereplő érdeke az, hogy a hazai üzemanyag piac stabilitása megmaradjon, közölte a szövetség az MTI-vel. „A hazai üzemanyag-kereskedelem versenyen és a piaci kereslet-kínálat szabályain alapulva működik. A MÁSZ tagvállalatai és az iparág egyéb szereplői a versenypiaci szabályok betartásával, saját eszközeikkel mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a piaci egyensúly ne sérüljön, az egészséges verseny érvényesüljön, és ne lépjen fel ellátásbiztonsági kockázat” – áll a közleményben.