„A fizz.hu folyamatosan bővülő szolgáltatásokkal és termékportfolióval rendelkező webshop, nem titkolt célunk pedig az, hogy a jövőben Magyarország egyik legjobb webáruháza legyünk” – írja a fizz.hu a bejelentés kapcsán.
A portál úgy tudja, a fizz.hu a Pepitánál, valamint az Emag Marketplace-nél is jól ismert értékesítési modellben, online piactérként fog üzemelni.
A webshopot az OTP Bank Nyrt. százszázalékos tulajdonában álló OTP Ecosystem Kft. fogja üzemeltetni, ezzel is autonóm működést biztosítva a csoporton belül. Ha minden igaz, az új webáruház csapatának magja az Emagtól fog érkezni, ügyvezető igazgatót pedig a Moltól igazoltak Szőcs András személyében. Ő korábban az olajvállalat e-kereskedelmi vezetője volt, előtte öt évet dolgozott a Salling Groupnál, tízet pedig a Tescónál.
A hírhez érdekes adalék, hogy 2016-ban az OTP szemet vetett a Tesco régiós láncaira, fel is értékeltették a cégcsoportot, 1000 milliárd forintos tétel lett volna. Az akkor még független lapként működő Figyelőnek az OTP elismerte, hogy a vásárlási szándék felmerült. A lap akkor arról írt, hogy a bankcsoport tervei mögött nem volt politikai támogatás, mivel a magyar kormány nem akart feszültséget a lengyelekkel (a lengyel Tesco-leány is érintett lett volna az üzletben).
A felfutó online kereskedelem jó ugródeszka lehet a bankcsoportnak, ráadásul a régiós terjeszkedési terveket is megtámogatja egy erős e-kereskedelmi láb.