Gazdaság

Fülest kaphatott Rákay Philip a Hankook-üzletben, állítják Dunaújvárosban

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Felmerülhet, hogy Rákay Philip bennfentes információk alapján jutott ahhoz a rácalmási ingatlanhoz, amelynek egy részét a Hankook vette meg – írja a Népszava. Szabó Zsolt, Dunaújváros DK-s alpolgármestere szerint meg kell vizsgálni, hogy Rákay milyen információkra alapozva vásárolta meg azt a 42 hektáros, rácalmási ingatlant, amit a Hankook gumiabroncsgyár kíván megvásárolni, hogy ott új üzemet építsen. Dunaújváros ellenzéki összefogású városvezetése korábban arról értesült, hogy Rákay ingatlanján esetleg egy akkumulátorbontó üzem épülne.

Felmerülhet, hogy Rákay Philip bennfentes információk alapján jutott a rácalmási ingatlanhoz – mondta a lapnak Szabó Zsolt. – Rákay a telket 2022 nyarán vette meg az OTP ingatlanalapjától, elképzelhető, hogy a Hankook terjeszkedési szándékáról már tudtak belső körökben, és ez jutott el Rákay fülébe a kormányhoz közel álló közvetítőkön keresztül. Így szerinte meg kellene vizsgálnia az illetékes hatóságoknak, hogy tudhatott-e Rákay a Hankook szándékáról, amikor megvette a rácalmási telket, és lehetséges-e az, hogy az OTP ingatlanalapja viszont nem értesült erről a tervről. Azt egyébként a dunaújvárosi városvezetés nem tudja, hogy mennyiért vette és adja el Rákay a 42 hektárt, de az általunk megkérdezett ingatlanszakértők szerint ilyen esetben akár 5-10-szeresre is felmehet egy telek ára, vagyis egészen különleges extraprofit kasszírozható egy efféle üzleten.

Rákay korábban közölte:, sem akkumulátorbontó, sem pedig akkumulátorgyár nem épül a területen, és erről soha nem is volt szó. A médiaceleb-üzletember ingatlanbirodalmáról korábban itt írtunk.

A rácalmási akkubontóról szóló – egyelőre cáfolt – értesülés arra is felhívja a figyelmet, hogy egy ilyen üzemet (és persze egy akkumulátorgyárat is) a közelben élők elemi elutasítással fogadnak. Pedig nem kérdés, hogy a nagyüzemi méretű akkubontók építése előbb-utóbb Magyarországon is elkerülhetetlen.

Kaderják Péter, a Magyar Akkumulátor Szövetség ügyvezetője nemrég az Alfahírnek adott interjúban úgy fogalmazott, hogy „az akkugyártás lesz a jövő olajipara” és hazánk jól áll ebben a versenyben, hisz ha minden terv megvalósul, akkor az európai elektromos autók által igényelt akkumulátorok ötödét Magyarországon fogják előállítani. Kaderják beszélt arról is, hogy az Európai Unió várhatóan ebben az évben fogadja el azt az új akkumulátor-rendeletet, ami garantálni akarja, hogy egy ilyen termék „élete” – a gyártástól az újrahasznosításig – folyamatosan követhető legyen. Az akkumulátoroknak valamiféle útlevele lesz, s ez által bennük levő anyagokat nyomot lehet követni, s a rendelet újrahasznosításra ösztönzi majd a gyártókat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik