A tó körüli kikötőkben megjelentek azok az ingatlanpiaci szereplők, akik nyaraló helyett inkább egy sok tízmillió forint értékű hajót vásárolnak, amire aztán nem sporteszközként, hanem vízen úszó lakásként tekintenek – írja keddi cikkében a napi.hu.
A portál felidézi, hogy a balatoni idegenforgalmi szezon nyitánya előtt évek óta rendszeresen visszatérő téma, hogy a tavon rengeteg a vitorlás hajó, kikötőhelyből viszont kevés akad. Másrészt viszont az épülő kikötők ellen rendre fellángolnak a helyi civil tiltakozások, hiszen a partszakaszok beépítését sokan nem nézik jó szemmel.
A legújabb kikötőépítés Balatonfűzfőn zajlik, ahol egy Natura 2000 minősítésű területen 250 férőhelyes csónak- és vitorláskikötő beruházás kapott szabad utat. Fűzfőn a helyi képviselő-testület döntött tavaly a „közcélú hajókikötő” fejlesztéséről a Fűzfői-öbölben, a beruházás tervezésére tavasszal írtak ki közbeszerzést – idézi az Építészfórumot a napi.hu.
A kikötőhelyek számában azért is egyre drámaibb a helyzet a Balatonnál, mert nemcsak egyre több a hajó a tavon, hanem azok gyakran egyre nagyobbak is. A hajók számát pontosan nem lehet meghatározni, mivel hivatali nyilvántartás csak az engedéllyel vezethető, lajstromba vett vízi járművekről létezik, de
miközben tény, hogy a kikötőhelyek bármilyen drágák is, mind foglaltak.
A napi.hu szerint az ingatlanárak emelkedésével új tendencia a Balatonnál, hogy megjelentek olyanok, akik inkább egy 60–100 millió forint értékű vitorlást, vagy egy még ennél is drágább elektromos meghajtású hajót vásárolnak, ami kvázi nyaralóként is szolgálhat a vízen.
Ezek a hajótulajdonosok gyakran nem elsősorban sporteszközként tekintenek a tulajdonukra, hanem inkább, mint egy vízen úszó ingatlanra, amivel alkalomadtán ki is mehetnek a nyílt vízre – írja a portál.