Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Békefi László az Indexnek adott interjúban közölte, hogy a céget érintő gazdasági kihívások miatt a termékeik „áremelése sajnos nem kerülhető el”.
Emelkedett a cukor, a koncentrátum, a szénsav és a kávé ára is, mondhatni a termékeink előállításhoz szükséges összes alapanyag jelentősen drágult. Nőtt a csomagoláshoz használt alapanyagok beszerzési ára is, és ahogy mindenki tapasztalja, a felhasznált energia, valamint a szállítmányozási költségek is emelkedtek az üzemanyagok drágulása miatt
– magyarázta az ügyvezető, hozzátéve hogy a cég rezsiköltségei tavaly óta megduplázódtak. Mint mondta, többfajta forgatókönyvvel is készülnek az évre, de a szerződéseik időtartamát igyekeznek „az ár és kiszámíthatóság függvényében optimalizálni”.
Arra a kérdésére, hogy mennyivel kellett árat emelni, és mely termékeket sújtotta leginkább a drágulás, Békefi azt mondta, hogy a piaci adatok alapján az látszik, hogy
A kávét sújtotta leginkább a drágulás. A kávébab világpiaci ára egy év alatt megduplázódott, így a beszerzési ár is – szegmensenként eltérően – 30–70 százalékkal megugrott, „a költségnövekedés egy része pedig a fogyasztói árakban is megmutatkozik”.
A Coca Cola 2021-ben 126,7 milliárd forint nettó árbevételt ért el, tavaly tovább növelte a forgalmát és piaci részesedését.
A változás azonban világosan látszik, elkezdődött és jelenleg is tart az átrendeződés. A fogyasztói kosárba a korábbiaknál gyakrabban kerülnek alacsonyabb árú, saját márkás, nagyobb kiszerelésű termékek, és a fogyasztók egyre inkább meggondolják, mire akarnak és tudnak költeni
– mondta az igazgató.