Egyelőre nem tart a válságtól és a növekvő inflációtól Bernhard Haider, mert szerinte a mindennapi élelmiszerek, a főzéshez szükséges alapanyagok lesznek az utolsók, amikről lemondanak a fogyasztók. Az Aldi üzletláncot üzemeltető Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója a Pénzcentrumnak adott interjút.
Az Aldi Bt. az Opten adatai szerint tavaly 315 milliárdos forgalmat bonyolított országszerte, ami 23 milliárdos növekedést jelentett 2020-hoz képest.
A magasabb nettó árbevétele ellenére a cég adózott eredménye több mint negyedével csökkent, 11 milliárd helyett csak 8-at könyvelhettek el tavaly. Haider szerint ennek az volt az oka, hogy az Aldi 2021-ben több digitalizációs projektet is elindított, amelyeknek „magasabb volt a költségvonzat-növekedése, mint az árbevétel-növekedés dinamikája”. Továbbfejlesztették az ügyfélszolgálati tevékenységet is, ami „szintén a vásárlók érdekeit, a még gyorsabb kiszolgálást, ügykezelést szolgálja”.
Legnagyobb mértékben azonban a különadók megfizetése csökkentette az adózott eredményünket
– mondta Haider.
Az Aldi a legmagasabb extraprofit adósávba esik, a kormányrendelet szerint az adóalap 100 milliárd forintot meghaladó része után kell majd a költségvetésbe fizetnie 4,1 százalékot. A cégvezér azt nem árulta el, hogy pontosan mekkora összegről van szó.
Ahogy az a nyilvános forrásokban már megjelent, 2020 májusában a különadó bevezetésekor 3,4 milliárd forintot fizettünk be, míg 2021-ben a teljes éves összeg a magasabb árbevételre vonatkozóan 5,7 milliárd forint volt, idénre pedig ennél is magasabb adóösszeggel számolunk.
Haider szerint az Aldinak nem „az árain, hanem az árimázsán kell változtatni”. A cégvezető szerint ugyanis az áraik jelenleg is versenyképesek, sőt számos esetben a legalacsonyabbak.
Ezt saját felméréseinkből is tudjuk, de a sajtóban mostanában népszerű kosárösszehasonlító cikkek is visszaigazolják.
Mint mondta: számos alkalommal jön ki az Aldi legolcsóbbnak, vagy alig van különbség az összehasonlított árakban, és elég egy-két terméket kivenni a kosárból, hogy felé billenjen a mérleg.
Az Aldi-vezér az energiaárak emelkedésével kapcsolatban azt hangoztatta, hogy korábbi üzletpolitikájuk épp ebben a válságos időszakban jelenthet előnyt a cégnek. 18 üzletnél vannak háztartási naperőművek, amelyek az üzletek kéthavi energiafogyasztását fedezik, az áramellátás költségszintjét pedig hosszútávú villamosenergia szerződéseik garantálják.
Magyarországi piacra lépésünk óta üzleteink esetében tudatosan kerültük a fosszilis energia használatát, ahol csak lehetséges volt, modern, elektromos rendszereket állítottunk üzembe. A most drámaian megugró gázárak ezért az üzleteink operatív működési költségeit csak mérsékelten érintik
– szögezte le Haider.