Gazdaság

81 milliárd forintnyi exporthoz segítette hazai beszállítóit a Lidl

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Már 469 magyar beszállítóval dolgozik együtt a Lidl Magyarország és több mint harmaduk nem csak itthon, hanem a külföldi áruházakban is megjelenik. 2021-ben a hazai vállalatok és kkv-k rekordösszegben, összesen 81 milliárd forint értékben exportáltak magyar termékeket a a német diszkontlánc közreműködésével – írta a cég közleményében.

A magyar beszállítókért programjuk 9 éve áll nyitva az érdeklődök előtt, ezen belül segítik, hogy exportálni tudjanak magyarországi beszállítóik. 2021-ben 170 beszállítójuk 726 terméke jutott el a külpiacokra és 28 országban találkozhattak a vásárlók a kiváló minőségű magyar termékekkel. A diszkontlánc által elért 81 milliárd forint 26,5 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.

A legkeresettebb termékek között megtalálhatóak a tejtermékek, a kekszek és rágcsálnivalók, olajok és margarinok, fagyasztott termékek, állateledelek, a különféle kenyerek, zöldégek és gyümölcsök, a friss húsok, valamint a borok. A legnagyobb felvevőpiacnak az értéket tekintve Románia számít, míg a legváltozatosabb kínálat Szlovákiában volt megtalálható. Mindezeken túl kiemelkedő volt a Németországba, Csehországba, Horvátországba, Lengyelországba és az Egyesült Királyságba irányuló export is. Az EK-ban különösen a borok szerepeltek jól, a német diszkontlánc bonyolította az országba irányuló magyar palackos borexport 90 százalékát.

Érdekesség még, hogy a legtávolabbi pont a Kanári-szigetek volt, ahová 6 magyar beszállító termékei jutottak el.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik