Gazdaság

Karácsony előtt emelne árat a Barbie gyártója

Getty Images
Getty Images

A világ egyik legnagyobb játékgyártójaként ismert Mattel közlése szerint még karácsony előtt árat kell emelniük a nyersanyagok és a szállítás árának növekedése miatt, számolt be a BBC.

A Mattel második negyedéves adatai a vártnál jobban alakultak: árbevétele 40 százalékkal ugrott az előző év azonos időszakához képest, 1,03 milliárd dollárra. Az eredményhez nagyban hozzájárult, hogy a Mattel legismertebb termékéből, a Barbie-babából 46 százalékkal többet adtak el. Ynon Kreiz, a Mattel vezérigazgatója szerint az év második felében vizsgálják meg az áremelés lehetőségét, egyelőre még nem döntöttek arról, hogy mely termékeik tekintetében.

Kreiz szerint nincsenek egyedül áremelési törekvéseikkel, az egész iparág árat emelt és „ez senkit nem lep meg”. A cég a járvány idején az ellátási lánc nehézségeivel szembesült, de a vezérigazgató szerint méretük a partnereikkel való jó kapcsolat miatt idén már sikerült negatív hatások nélkül működniük.

Hétfőn a rivális játékgyártó Hasbro a vártnál jobb, 1,32 milliárd dolláros nettó bevételt jelentett be, ami 54 százalékos növekedést jelent. A Hasbro közölte: a járványhelyzetben tapasztalt ellátási problémák jövőbeni elkerülése érdekében növelik szállítási képességeiket és felgyorsítják beszerzéseiket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik