Gazdaság koronavírus

Nagyot szakított tavaly a vírusszkeptikus Dr. Lenkei és Dr. Gődény is

Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu
Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu

Tavaly jelentősen, mintegy 60 százalékkal nőtt a vírusszkeptikus dr. Lenkei Gábor érdekeltségeinek forgalma, összesen közel 3,5 milliárd forint árbevételt értek el – számolt be a G7.hu. Lenkei Gábor a járvány tavalyi megjelenésekor többek között azt mondta több mint kétszázezer követőjének a Facebookon, hogy „belefeküdhetek egy kád koronavírusba, akkor sem lesz semmi bajom”. A tízezerszámra megosztott posztjaiban az állt, hogy csak a média hazugsága, hogy a vírusok veszélyesek. Szerinte a nagy dózisban felvett különböző vitaminok simán megvédenek a vírustól. Dr. Lenkeinek anyagi érdeke is fűződik az ilyen állításokhoz, ugyanis egy vitaminokat forgalmazó cégcsoport tulajdonosa.  Cégcsoportjának profitja a lap szerint tavaly több mint 2,5-szeresére nőtt: Lenkei érdekeltségei 387 millió forint nyereséget értek el

mintegy 400 millió forint osztalékot vett fel belőlük a tulajdonos.

A G7 megnézte az egyik cég beszámolóját, ebben egyenesen a „Covid-19 koronavírus világjárványt” nevezik meg az üzlet felfutása mögött, pedig Lenkei nyilvános megszólalásaiban „koronavírus-átverésként” hivatkozott a világjárványra, a koronavírust „aktuális celebnek” nevezve.

A lap szerint egy másik ismert vírusszkeptikus, Gődény György szerepvállalása is milliárdos árbevétel-növekedéshez segített egy étrend-kiegészítőket forgalmazó céget. Gődény a Partizán által feltárt, az államot százmilliókkal megkárosító kamupárt-üzlet egyik főszereplője volt.

Gődény később a Nutriversum nevű, étrendkiegészítő- és vitaminüzletben utazó cég szakértőjeként és reklámarcaként tűnt fel, több százezres, akár milliós nézettségű YouTube-videókban. A Nutriversum árbevétele a járvány előtti évben, 2019-ben 600 millió forint volt, tavaly azonban közel háromszorosára, 1,77 milliárd forintra nőtt. A Nutriversum Gődény szereplésével készült reklámjai miatt ősszel indított vizsgálatot a GVH, mivel azok alkalmasak lehetnek a fogyasztók megtévesztésére.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik