Miközben a járműipar megszenvedi a koronavírus-járványt, a lakóautók és a lakókocsik szegmense soha nem látott forgalmat ért el – írta a Világgazdaság.
A járműszegmenst évek óta telített kapacitások jellemzik, korántsem számított ritkaságnak a négy-hat hónapos teljesítés, de a pandémia jócskán feljebb tornázta a várakozási időt. A leállított turizmus következtében ugyanis az utazni vágyó tömegek egy részénél felértékelődött a lakóautók és a lakókocsik kínálta lehetőség. Az üdülésre szánt források ebben a kategóriában csapódtak le, a kereslet berobbant és új ügyfélkör jelent meg.
Nincs az a termék, amit ne tudnánk eladni
– fogalmazott a Világgazdaság egyik forrása.
Az új lakókocsik és lakóautók hazai piacának értéke és volumene nehezen becsülhető, mivel külön nyilvántartást nem vezetnek róluk. Előbbiek az újonnan forgalomba helyezett közúti vontatmányokkal, utóbbiak a személygépjárművekkel és a kisbuszokkal tartoznak azonos besorolásba. Becslések szerint évente ezer fölötti értékesítés, az összérték pedig milliárdos nagyságrendű lehet. A forgalom zömét a lakókocsik adják, de a lakóautó is egyre népszerűbb. Az itthon gyártott járműveknek csak a töredékét adják el határon belül, a többi exportra megy.