Tavaly 1,043 milliárd euróval (383,522 milliárd forint), 7,518 milliárd euróra (2764,444 milliárd forint) csökkent az Audi Hungaria Zrt. Árbevétele – hangzott el az éves adatokat ismertető online sajtótájékoztatón csütörtökön. A vállalat adózott eredménye 499,1 millió euró (183,524 milliárd forint) lett, 114 millió euróval (52,950 milliárd forint) több, mint 2019-ben.
Alfons Dintner, a vállalat igazgatóságának elnöke emlékeztetett, hogy tavaly 1 millió 661 ezer 599 motort és 155 ezer 157 járművet készítettek Győrben. A motorok száma 2019-hez képest 307 143 darabbal csökkent, míg a gyártósorról legördülő járművek száma 9660 darabbal volt kevesebb, mint az előző évben.
Alfons Dintner kiemelte, hogy a győri Audiban működik az Audi AG harmadik legnagyobb fejlesztőközpontja, emellett tavaly óta a konszernen belül a brüsszeli gyár után másodikként karbonsemlegesen működik. Kifejtette, hogy 2015 óta geotermikus energiát használnak, tavaly helyezték üzembe a kontinens legnagyobb, tetőre szerelt napelemparkját, zöldszerelvényekkel továbbítják a termékeket Ingolstadtba és Brüsszelbe, emellett a keletkezett hulladék 99 százalékát újrahasznosítják.
Az elnök szólt arról, hogy folynak az előkészületek az elektromos meghajtások következő generációjának, az úgynevezett PPE (prémium elektromos platform – Premium Platform Electric) gyártásához, ezek a platformok a jövőben a konszern elektromos modelljeibe épülnek be. Két focipályányi területű csarnokban alakítják ki a gyártóterületet, amelyben mintegy 700 ember fog dolgozni. Ez lesz a kiindulási alap a konszernhez tartozó márkák nagyobb autóinak kiszolgálásához.
Patrick Heinecke, a vállalat pénzügyi, informatikai és beszerzési igazgatósági tagja arról beszélt, hogy a győri Audiban tavaly 171 millió euró (62,878 milliárd forint) értékben történtek beruházások, amellyel az összes beruházás értéke a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,7 milliárd eurót (4302,207 milliárd forint).
A beruházások az elektromobilitás területére koncentrálódtak, azon belül is az elektromos meghajtások és az Audi Q3 PHEV gyártására, valamint új motorvariánsok termelésének felfuttatására. Emellett bővítették a szerszámgyár kapacitását is, egyebek mellett az Audi e-tron GT karosszériaelemeinek gyártásához. Elmondta, hogy
Robert Buttenhauser, a vállalat motorgyártási igazgatósági tagja azt mondta, hogy a belsőégésű motorok gyártásának csökkentését 2023-ban, 2024-ben és 2025-ben a PPE motorok gyártási számának erőteljes növekedésével kívánják ellensúlyozni.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi konszern tagja, az Audi és a Volkswagen konszern központi motorszállítója.