A sokszor hosszúra nyúló beszélgetések során azt kérik, hogy a probléma megoldása érdekében az ügyfelek telepítsenek egy programot az online bankolásra használt készülékükre. Ez az alkalmazás legtöbbször az AnyDesk. Az elkövetők még arra is figyelnek, hogy a telefonkészülékek a bank ügyfélszolgálatának telefonszámához hasonló számot jelezzenek ki, ennek ellenére minden bank ügyfele érintett lehet, ugyanis az elkövetők nem tudják, hogy ki melyik banknál vezeti a számláját.
Kérjük azokat, akik ilyen hívást kapnak, hogy a telefonáló kérése ellenére se telepítsenek alkalmazásokat készülékükre, mert segítségükkel az elkövetők jogosulatlan tranzakciókat hajthatnak végre.
Az OTP Bank ismét hangsúlyozza, hogy a bank soha nem kér telefonon az ügyfelektől bankkártya adatokat, illetve az online bankoláshoz szükséges azonosító adatokat sem. Ha ilyen hívást kap valaki, azonnal szakítsa meg a beszélgetést és hívja fel bankja ügyfélszolgálatát, hogy rákérdezzen a vitatott tranzakcióra.
Az OTP Bank az ügyben feljelentést tett.