Gazdaság

Ezekre a játékokra többet költenek a kínai fiatalok, mint bármelyik hobbijukra

7 milliárd dollárra nőtt a Pop Mart nevű játékkészítő cég értéke hongkongi tőzsdei bevezetése után – írta meg a BBC. A céget egy titokzatos kínai üzletember Wang Ning alapította, aki a pénteki tőzsdei bevezetést követően multimilliárdossá vált.

A cég gyűjthető figurákat kínál, úgy, hogy a csomagolás eltakarja, hogy melyik játék kerül a vásárlóhoz. Wang Ning a Pop Mart körülbelül 50 százalékát birtokolja a tőzsdei bevezetést követően, a Forbes szerint így személyes nettó vagyona 3,2 milliárd dollárra rúghat.

Shaun Rein, a China Market Research Group ügyvezető igazgatója a lapnak arról beszélt, hogy a kínaiak rendívül stresszesek, fizetéseik alacsonyak, a lakásárak pedig megfizethetetlenek, így olcsó szórakozási és vásárlási lehetőségeket keresnek. A Pop Mart Kínán kívül 21 országban értékesíti termékeit, és vásárlóik többsége 18-35 éves, 75 százalékuk nő. „A kínai fiatalok szívesen díszítik íróasztalukat és otthonukat aranyos tárgyakkal. A fogyasztókat a meglepő jelleg is izgatja, az, hogy mi jut hozzájuk “- tette hozzá ShaunRein.

STR / AFP Fotó: STR / AFP

Az Alibaba tulajdonában lévő Tmall e-kereskedelmi platform szerint ezredfordulón született kínai fiatalok többet költenek ilyen meglepetésjátékokra, mint bármely más hobbijukra, ideértve a designer cipőket és az e-sportokat is. A Pop Mart bevételei tavaly megháromszorozódva 256,8 millió dollárra nőttek. A cég licencszerződéseket köt a Walt Disney-vel és az Universallal is, illetve harmadik féltől származó termékeket is értékesít.A Frost & Sullivan kutatócég szerint az ilyen játékok eladása – amely a popkultúra és a divatos tartalom keverék – tavaly 20,7 milliárd jüan volt Kínában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik