A közleményben megjegyezték, a részletfizetési szolgáltatás eddig csak hitelkártya birtokosok számára volt elérhető; több országban már négy éve, Magyarországon három éve.
A kártyabirtokos bolti vásárlásnál a bankkártya-elfogadó terminálon, az online fizetésnél egy felugró ablakban választhatja ki, hogy a szokásos módon egyben, vagy fix részletekben szeretné kiegyenlíteni a vételárat.
Jelenleg több mint százezer bankkártya-elfogadó terminál alkalmas arra Magyarországon, hogy a részletfizetési opciót megjelenítse vásárlás közben, ami a magyarországi kereskedői terminálok mintegy háromnegyede. A jövőben a lefedettség további emelését tervezik.
A hitelkártya-birtokosok körében szerzett tapasztalatok szerint a részletfizetést leginkább 50-100 ezer forint közötti sávban választják az ügyfelek, és jellemzően olyan esetekben, amikor a vásárláshoz kapcsolódó egyéb kölcsönre nincs lehetőség, vagy az túl sok ügyintézéssel járna. Tipikusan ilyen ügyletet jelentenek az online vásárlások, ezeken belül is leginkább az elektronikai- és számítástechnikai áruházak tranzakciói. A tipikus felhasználási területek között sokszor olyan üzletek találhatók, ahol az áruhitel korábban megszokott volt, ilyenek például a bútorkereskedők. (MTI)
Kiemelt kép: Marjai János / 24.hu