Gazdaság

145 millióval srófolták fel Balásy cégeinek közbeszerzéseit

Két, az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent szerződésmódosítással összesen csaknem 145 millió forinttal emelkedik a kék óriásplakátok koronázatlan királya, Balásy Gyula cégeinek közpénzbevétele – hívta fel a figyelmet az Alfahír.

Az egyik beszerzés a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságé (NMHH), médiatervezés és médiavásárlás, melyet Balásy Gyula cégei, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft. nyertek el konzorciumban. A korábbi díjakat 49,96 százalékosan emelték meg, a hirdetmény szerint közös megegyezéssel. És mivel a módosítás éppenhogy 50 százalék alatt van, ez belefér. Az indoklás szerint a 2020-ban előre nem látott, a 3G kivitelezés kapcsán felmerült, fogyasztóvédelmi szempontból kiemelt fontosságú kommunikációs feladatok zökkenőmentes ellátása érdekében van szükség a szerződés keretösszegének felsrófolására. A 49,96 százalékos emelés annyit tesz, hogy Balásyék 250 millió forint helyett 374 millió 900 ezer forintot számlázhatnak majd le.

Ugyancsak Balásyék tervezték meg az Alapjogokért Központot (kormányzatilag létrehozott civil szervezet, röviden: álcivil) „üzemeltető” Jogállam és Igazság Nonprofit Kft. augusztusban indult kampányát, melyre a közbeszerzést a Rogán Antal propagandaminiszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal írta ki. Az eredeti szerződéses összeg egész pontosan 196 millió 850 ezer 394 forint volt, melyet most 216 millió 535 ezer 400 forintra emelnek. A plusz 19,6 millió forintos kiadást azzal indokolták,  hogy ennyi kell ahhoz, hogy a műszaki leírásában szereplő kampány maradéktalanul és teljeskörűen megvalósulhasson, illetve hogy ehhez a tervezettnél magasabb számú médiafelület (televíziós szpot) megvásárlására lett szükség.

Kiemelt kép: illusztráció. Fotó: Marjai János / 24.hu

Ajánlott videó

Olvasói sztorik