1. Hirdess online!
Ha valamin, ezen a tételen biztosan nem szabad spórolni! Szabó Edit szerint, tanácsos az elvárt bevétel legalább 20 százalékát hirdetésre fordítani, a marketing szakmában ugyanis legalább kétszeresre, de akár ötszörösre is teszik az online hirdetések megtérülését.
2. Légy egyedi és szívhez szóló!
Találd meg, miben vagy más, mint a többiek! Szakértőnk trendszerűnek tartja a hirdetések szentimentalizmusát. Ha ez nem túlcsorduló, a szívhez is szóló üzenetek segíthetnek kiemelni a hirdetésünket a kommunikációs zajból.
3. Építs közösséget!
Amint a vállalkozások az online térbe helyezték át tevékenységüket a járvány miatt, rengeteg követőre tettek szert. Ma már nemcsak a youtuberek eredményességét mutatják az aktív követői számok, hanem a „mezei” vállalkozásokét is. Ehhez lendületes, érdekes, tartalmas és folyamatos online kommunikációra van szükség a közösségi média csatornákon.
4. Fejlessz applikációt!
A járványhelyzetben még fontosabbá vált az online jelenlét és a gyors elérés. Több cég bukott el értékes vásárlásokat és ügyfeleket, mert nem volt megfelelő platformja vagy éppen appja. Ez kedvezett a piacra újonnan belépőknek, akik felhasználó- és mobilbarát applikációkat fejlesztettek, illetve a nagy piaci szereplőket is saját applikációik továbbfejlesztésére sarkallták.
5. Fordulj rá a hazai piacra!
Nem jönnek a turisták? Volt olyan vállalkozás az elmúlt időszakban, amely a külföldiektől érkező bevételeit a hazai piacon tudta pótolni. A hazai piac célbavételét mások is megfontolhatják, ugyanis a magyar fogyasztó fogékony a piacvédő, patrióta üzenetekre és szívesen költi el a pénzét úgy, hogy közben tudja, ezzel hazai munkahelyeket véd meg.
A Telekom a kisvállalkozások elkötelezett partnereként segíti a digitális átalakulást: most kedvezményes üzleti vezetékes internet ajánlat és országszerte 31 Telekom üzletben dedikált értékesítők támogatják a vállalkozásokat. Arra buzdítja a kis-és középvállalkozásokat, hogy ne féljenek megtenni ezeket a lépéseket, hiszen már kis előrelépés is komoly eredményeket hozhat egy vállalkozás életében. A Telekom Gigaerős Hálózata most ehhez nyújt segítséget. Részletek itt
A vállalkozások a Hello Biznisz Klub vállalkozói közösségéhez csatlakozva tarthatnak lépést a változásokkal.