Az elemzők által vártnál nagyobb adózott eredményről jelentett csütörtökön a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc. A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy az augusztus végével záródott pénzügyi harmadik negyedévében a profitja 1,821 milliárd korona (202,7 millió dollár) lett. Ez ugyan lényegesen kisebb, mintegy a fele az egy évvel korábbi 3,859 milliárd koronának, de meghaladta az elemzői várakozások átlagában szerepelt 1,41 milliárd koronát.
A divatárulánc bevétele az augusztus végével záródott három hónapban 16 százalékkal, 50,87 milliárd koronára mérséklődött elsősorban a koronavírus-járvány hatására. A cég rámutatott arra, hogy miközben a negyedév első hónapjában, júniusban a több mint 5 ezer boltja közül még mintegy 900 volt zárva, augusztusban már csak alig több mint 200. Szeptember végére tovább javult a helyzet ezen a téren, a bezárt boltok száma 166-ra csökkent.
A svéd multi a világ 74 országában csaknem 179 ezer embert foglalkoztat, 51 országban online eladást is folytat. (MTI)