A piacok bezárása, a HoReCa szektor kiesése csupán néhány azon nehézségek közül, amelyekkel a hazai élelmiszer-beszállítóknak és a termelőknek a járvány miatt szembe kellett nézniük. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most bevételkieséssel kell számolniuk. A platform célja a vállalkozások közötti üzleti kapcsolat gördülékeny kialakítása, ami a mostani helyzetben a bajba jutott termelőknek és élelmiszer-előállítóknak abban segíthet, hogy készleteiket könnyebben tudják értékesíteni.
A NAK Piactér felületén elsősorban olyan élelmiszertermelők és -előállítók jelentkezését várják, akik kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek, kereskedői oldalon pedig azokét, akik a megadott tételben vásárolni szeretnének. A felek regisztráció után kerülhetnek be az online Piactér nyilvántartásába, aminek legfontosabb célja, hogy a kapcsolatfelvétel megkönnyítésével, a digitális térben tegye lehetővé a kereslet és a kínálat találkozását.
A Piactéren a bejelentkezés során az előállító megadhatja, hogy milyen termékekkel, milyen kiszerelésben, mekkora mennyiségben, milyen rendszerességgel stb. rendelkezik, illetve bármikor módosíthatja a megadott adatokat, vagy törölheti a profilját. A bejelentkezést követően az előállító bekerül a Piactér nyilvántartásába, valamint különböző szűrési feltételek alapján kereshetővé válik.
A keresőfelületet a kereskedők is kizárólag bejelentkezést követően érhetik el. A bejelentkezett kereskedők, szintén bekerülnek a Piactér nyilvántartásába, továbbá egy listában elérhetővé válik a nevük az előállítók számára.
A kezdeményezéshez csatlakozott az Auchan Magyarország is, és már meg is kezdték a lehetséges partnerkapcsolatok feltérképezését, hogy a jelenlegi helyzetben is minél több magyar beszállítóval bővítsék partneri körüket.
Kiemelt kép: Mohos Márton / 24.hu