A müncheni székhelyű vállalat pénteken közölte, hogy az amerikai Spartanburgban lévő gyáregységben és a motorkerékpárokat gyártó berlini üzemben május 4-től fokozatosan indítják el a termelést.
Egy héttel később a BMW legnagyobb európai üzemében, az alsó-bajorországi Dingolfing lévő gyárban, valamint Mexikóban indítják újra a gyártósorokat.
Münchenben, Lipcsében és Regensburgban, valamint a dél-afrikai Rosslynban és az angliai Oxfordban legkorábban május 18-án veszik fel ismét a munkát, a piaci fejleményektől függően.
Minden a piacoktól és a kereslettől függ. Vannak kezdeti pozitív jelek, főként Kínában és Dél-Koreában, de a helyzet más piacokon továbbra is bizonytalan
– jelezte a BMW szóvivője.
A dingolfini gyárban, ahol az Ázsiában nagy népszerűségnek örvendő luxusmodelleket szerelik össze, egy műszakban indul el a termelés. Elővigyázatosságból a munkavállalóknak arcmaszkot kell viselniük, és egymástól meghatározott távolságban kell maradniuk.
A BMW motorgyáraiban már hétfőn elindul a termelés, hogy az összeszerelő üzemek is munkába tudjanak állni.
A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Kínában az eladások 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 17 százalékkal csökkentek.
A sors fintora, hogy az előző, a tavalyi negyedik negyedév a társaság történetének a legjobb három hónapja volt. Éves összevetésben 1,4 százalékkal több, 655 ezer darab autót értékesítettek, bevételük 19,9 százalékkal 29,3 milliárd euróra ugrott, az adózás előtti eredmény pedig 14,2 százalékkal 2,05 milliárd euróra.
Kiemelt kép: AFP