Gazdaság

Pont aznap végeznek rendszerkarbantartást, amikor a bajba került vállalkozók bejelenthetnék a szüneteltetést

Korábban a témában:

Szükségszerű informatikai karbantartására hivatkozva éppen március utolsó napján este 10 és 11 óra között lehetnek fennakadások a webes ügysegéd használatánál a szolgáltató tájékoztatása szerint.

Mindez azért gond, mert a koronavírus-válság miatt bajba került egyéni vállalkozások most jelenthetik be, hogyha vállalkozásukat a következő hónaptól átmenetileg szüneteltetni akarják. A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) nevében Ruszin Zsolt alelnök azt kérte, éppen emiatt halasszák el a karbantartást. A rendszer egyébként már dél körül is túlterhelt volt, akadozott.

Több tízezer vállalkozó is érintett lehet

Azon egyéni vállalkozók, amelyeket nem ment meg a kormányrendeletek szerinti kisadózói tevékenységi lista, vagy munkáltatóként a másik lista, a járulékmentesítés, azok szüneteltetni fognak, ha nincs bevételük. Ennek optimális indítási dátuma az MKOE szerint 2020.03.31, vagyis kedd.

Az egyéni vállalkozások szüneteltetését a webes ügysegéden lehet bejelenteni, ezért gond hogy ott pont kedden eset karbantartás lesz. Az MKOE évek óta kéri, hogy a bejelentéseket ne csak valós időben lehessen megtenni, hanem azok “hatályossági nap” rovattal egészüljenek ki. Ezt a igényt a Belügyminisztérium még meg se válaszolta. Így ha valaki 2020.04.01-től szüneteltetné a vállalkozását, az kizárólag 2020.03.31-én jelentheti be, vagyis kedden.

Az MKOE előre megjósolta, egész kedden az várható, hogy a webes ügysegéd leterhelt lesz, mert becsléseik szerint több tízezer egyéni vállalkozó jelenti majd be a szüneteltetését, amit általában a könyvelőjük fog “lekattintani”. Dél körül Ruszin Zsolt szerint már akadozott is a rendszer, volt hogy nem is volt elérhető.

Az MKOE szerint a könyvelők amúgy nem járhatnak el saját nevükben meghatalmazottként, mert a Belügyminisztérium törvényt sért és ezt a funkciót szándékosan nem rendelte meg a webes ügysegédhez immár 6 éve. A leterheltség akár a webes ügysegéd, vagy a Központi Azonosítási Ügynök összeomlását is okozhatja, amire sajnos már többször volt példa.

Az egyesület ezért megkéri a Belügyminisztérium alá tartozó IdomSoft Zrt. és NISZ Zrt vezetőit, hogy a karbantartást sose a hónap utolsó napjára tervezzék. Ezt többször kértük már egyébként.

Amit utólag lehet tenni, ha március 31-én nem sikerül szüneteltetni

Ilyen esetben később is be lehet küldeni a beadványt, de e-papíron kell kérni, hogy például az áprilisban benyújtott szüneteltetést tekintsék úgy, hogy azt március 31-én nyújtották be, így a szüneteltetés április 1-től indul.

Az e-papír.hu oldalon a Belügyminisztériumot kell először kitallózni, majd a “méltányossági kérelem kezelt adat helyesbítésére” ügytípust kell választani, majd előadni, hogy a webes ügysegéd március 31-i üzemszünete miatt kéretik a szüneteltetést úgy tekinteni, hogy az március 31-én lett benyújtva, így a szüneteltetés április 1-én indul.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.