Gazdaság

Új termékcsaláddal rukkolt ki a Lidl

Kizárólag növényi alapú, húspótló készítményekkel bővült a Lidl Magyarország termékkínálata. Az áruházlánc „Next Level Meat” saját márkanév alatt kifejlesztett új, 100 százalékban vegán termékei a német diszkontlánc szerint nemcsak az alternatív, hanem a klímabarát táplálkozást is szolgálják, ezáltal is csökkentve az ökológiai lábnyomot.

A vegán burgerpogácsa és a darált készítmény fehérjében gazdag alapanyagok: zöldborsó-, búza- és szójafehérje felhasználásával készül. Az új termékcsalád tagjai nemcsak a vegán és vegetáriánus, hanem a húsmentes étkezési alternatívát választók számára is lehetőséget nyújtanak – hangsúlyozta a kereskedelmi lánc közleményében.

Az említett vegán termékek előállítása során a termelők és a feldolgozók minimalizálták a környezetet terhelő hatásokat, így a lehető legkisebbre csökkentették a vízfogyasztást és megtakarítottak számos olyan erőforrást, amelyek felhasználása az állati eredetű termékek gyártásánál elkerülhetetlen. Egy független kutatóintézet kimutatása szerint az új termékek előállítása így  sokkal kisebb CO2 kibocsátással jár. A hagyományos marhahúsból készült darált hús és hamburgerpogácsa előállítása során keletkező CO2-mennyiség alig egy tizede, 9 százaléka kerül a légkörbe az újonnan fejlesztett termékek gyártása során.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Balaton József

Ajánlott videó

Olvasói sztorik