A fogyasztóvédelmi bejelentés szerint az üzletlánc úgy reklámozott szokatlanul nagy árengedménnyel egy magyar virágmézet, hogy valójában nem is lehetett kapni a terméket.
Az akciót hirdető óriásplakátokon kilónként 544 forintos kedvezményt ígért az ALDI. Az OMME szerint viszont ekkora árengedmény esetében nagyon nehezen képzelhető el, hogy betartottak minden jogszabályt.
Az egyesület tagjai szerdán kilenc ALDI üzletet jártak végig Budapesten és környékén, és az előzetes információkhoz hasonlóan most is azt tapasztalták, hogy egyetlen üzletben sem volt az akciós mézből.
A törvény tiltja az úgynevezett „csalogató reklámot” amikor úgy hirdetnek meg nagy kedvezményt, hogy nincs elegendő készlet a generált forgalom kielégítésére. Az ilyen akciók szerintünk törvénytelenek és árletörő hatásúak, ami a szakmánk nehéz helyzetében megengedhetetlen.