Míg egy évvel ezelőtt a háztartási összköltésnek durván a negyede még a hipermarketekbe (Tesco, Auchan és InterSpar) ment, idén ez 22,2 százalékra csökkent, és most már a diszkontokba — az Aldiba, a Pennybe és a Lidlbe — több pénz áramlik, derül ki a G7 cikkéből.
A GfK adatai alapján a lap arról ír, hogy mivel az élelmiszer-kiskereskedelem piaca összességében is folyamatosan nő, ez nem jelenti azt, hogy a Tesco, az Auchan és az InterSpar boltok forgalma érdemben esne, azt viszont igen, hogy a vásárlók az arányokat nézve ma már inkább a diszkontokban költik a pénzüket.
A lap szerint a diszkontok növekedésének a hipermarketek mellett a független kisboltok — beleértve a piaci árusokat és a szaküzleteket — a vesztesei. A magyar láncok és a szupermarketek (melyekbe például számos Spar üzlet is tartozik) az arányokat tekintve kismértékben szintén esnek.
A drogériák aránya a költésekben szépen nő, a dm-Rossmann-Müller típusú üzletek szintén képesek voltak arra, hogy nagyobb arányt szerezzenek meg a családi költségvetésből, mint egy évvel ezelőtt.
Kiemelt kép: AFP/Frank May