2020-tól a hazai utazási irodák többsége várhatóan teljes, azaz bruttó áron hirdeti meg az utazási csomagjait – olvasható a Világgazdaság szerdai számában. A lap azt írja, hogy tőlünk nyugatabbra már bevett gyakorlat, hogy az utaztatók a tényleges költségekkel hirdetik meg az utakat, ezért az utas tudja, hogy az ott szereplő árnál csak akkor kell többet költenie, ha extrákat is kér, például fakultatív kirándulást.
A hazai piac egy része már régóta küzd a teljes áras úthirdetésekért, jegyzi meg a Világgazdaság, a magyar utazók árérzékenysége miatt azonban eddig nem sikerült olyan összefogást elérni, amely révén nem az került volna előnybe, aki a ténylegesen fizetendő összegnek a töredékével hirdette meg az utat, míg a tényleges ár 30-50 százalékkal is magasabb lehetett.
A Világgazdaság úgy tudja, hogy a közelmúltban több egyeztetés is zajlott a Magyar Utazási Irodák Szövetségénél az ügyben, és a hazai charterutakat is szervező irodák és a saját utazási csomagokat értékesítő cégek közel kétharmada támogatandónak tartotta a teljes ára díjhirdetésre való áttérést.
A megbontott árakért a napilap szerint nem csak az utazási irodák felelősek, hanem az a szabályozás is, hogy az Európai Unió csak a közvetlenül a fogyasztóknak eladott repülőjegyek esetében írja elő kötelezően a teljes áras, illetékmentes díjhirdetést, a légitársaságok a mai napig megbontott árakat adnak meg az utaztató partnereknek. Egyelőre nem is látni, hogy ha a légitársaságokon múlik, ez a gyakorlat megváltozik a jövőben.
Kiemelt kép: iStock