8,8 százalékkal nagyobb utasforgalmat regisztráltak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a második negyedévben, mint egy évvel korábban – írj a KSH adataira hivatkozva a Világgazdaság. Ez három hónap alatt 4,2 millió utast jelent. Ferihegyről 55 országba lehet eljutni, az utasokat 32 ezer járat szállította a vizsgált időszakban, ami 7,4 százalékkal több, mint 2018 azonos időszakában.
A Wizz Air, a Ryanair és a Lufthansa ott van a legnagyobb forgalmat lebonyolító budapesti tevékenységű légitársaságok között, a fapadosok fölénye pedig vitathatatlan: 2019 áprilisa és júniusa között a teljes utasforgalom 54 százalékát bonyolították le.
A Budapest Airport Zrt. számításai szerint az idei utasszám meghaladhatja a 16 milliót – ez érezhető növekedés lehet a tavaly mért 14,9 millióhoz képest. Idén az év első hét hónapjában 9 millió utast számoltak Ferihegyen.
A lap szerint vidéken is növekedési pályára állt a légi közlekedés, a debreceni repülőtér kiugró, 64 százalékos utasforgalom-bővüléssel zárta az idei második negyedévet a 2018-ashoz képest. Vagyis három hónap alatt 160 ezerrel nőtt az utasok száma, a járatoké pedig 61 százalékkal – ez 1387 repülőgépet jelent.
A bővülés ugyanakkor egyelőre nem látszik az üzemeltető cég gazdálkodásában: hiába a tavalyi, 381 ezer fős utasszám, amely 63 ezerrel volt több a 2017-esnél, a Debrecen International Airport Kft. 428 millió forintos veszteséggel zárta a tavalyi évet, alig 1 milliárd forintos értékesítés mellett. A tervek szerint öt éven belül várhat nyereségessé a cég, amikor már eléri az évi kétmilliós utasforgalmat.
A Győr-Pér Repülőtért Kft. árbevétele 2017-ről 2018-ra 23 százalékkal emelkedett, 700 millió forint fölé, míg a Hévíz-Balaton Airport Kft.-é 190 millió forintra. A Pécs-pogányi repteret üzemeltető cég árbevétele ennek a fele volt 2018-ban, 76 millió forint.
Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi/Lehotka László