FRISSÍTÉS: A MÁV 11 órakor közelményt adott ki, mely szerint negyed 11-kor helyreállt a rend, megjavították a jegyvásárlási rendszert. Ígérik, hogy nem bírságolják meg azokat, akik a műszaki hiba miatt nem tudtak érvényes jeggyel utazni. Ez úgy fog menni, hogy „amennyiben az utasok az automatás, illetve az internetes jegyváltás meghibásodása miatt nem tudták átvenni menetjegyüket, az utazásuk megkezdésétől számított 15 napon belül, utólag igazolhatják az érvényes menetjegy meglétét. Ehhez a vonaton a jegyvizsgálók által kiállított jegyzőkönyv (ún. utasleadási lap) sorszámát és a vásárlási azonosító adataikat (felhasználói név, jegyvásárlás időpontja) kell elküldeni az ügyfélszolgálat elérhetőségeinek egyikére.”
Műszaki hálózati hiba, az adatbázist kezelő rendszer leállása miatt jelenleg nem működnek a jegykiadó automaták, az online jegyvásárlási rendszerből sem lehet menetjegyet váltani. A korábban megvásárolt jegyeket sem lehet átvenni az automatákból – tette ki a MÁV a Facebook-oldalára fél 9 előtt nem sokkal, de még mindig – 10 órakor – ott a poszt, nincs frissítés, szóval valószínűleg még mindig áll a rendszer.
A vonatokon az utasok pótdíjmentes vehetik meg menetjegyüket. A MÁV mobilalkalmazás segítségével is lehet jegyet vásárolni, azt okostelefonon lehet bemutatni a vonatokon a jegyvizsgálóknak.
Kiemelt képünk illusztráció, még az augusztus 31-i állapotot mutatja, amikor a Nyugati pályaudvaron a jegykiadó automaták egy része üzemelt csak. Forrás: Közlekedő Tömeg FB-oldala