Az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével immár negyedik éve vizsgálja az internetező magyar lakosság karácsonyi ajándék vásárlási szokásait. Az idei évben már a karácsonyi tervekben is érezhetővé vált az egyre javuló foglalkoztatási és jövedelmi helyzet, hiszen több személy megajándékozását tervezzük, miközben csaknem 18 százalékkal többet – közel 41 ezer forintot – szánunk az ajándékokra.
A közleményből kiderül:
- Idén karácsonykor átlagosan 7 főt tervezünk megajándékozni, ez a tavalyi átlagos költéshez képest 6000 Ft többletköltséget eredményez a karácsonyi ajándék vásárlást tervező internetezők körében.
- A tájékozódás mellett már az ajándék beszerzések jelentős része is a neten zajlik majd: az internetezők 77 százaléka tervez belföldi online vásárlást ebből a célból.
Az internetezők 37 százaléka – kb. mint 2,2 millió ember – a beszerzésekkel viszont már tudatosan megvárja a november végi Black Friday akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. - A GKI Digital mérései szerint a 2017-es Black Friday akciók átlagos online kosár értéke 25 ezer forint volt. Ez az idei évben 30 ezer forint fölé emelkedhet, ami alapján a mért vásárlói érdeklődést alapul véve a 2018-as online Black Friday-költések összértéke meghaladhatja akár a 40 milliárd forintos értéket is.
- Black Friday napján várhatóan az internetes akciók lesznek a legnépszerűbbek: a vásárlást tervezők csaknem 50 százaléka online, 38 százaléka online és offline üzletekben is (bevásárlóközpontokban és plázákban) keresni fogja az akciós termékeket.
- Várhatóan idén is minden második ajándékban lesz valamilyen ruházati cikk, ezt követik a népszerűségi versenyben a játékok (44 százalék), szépségápolási és kozmetikai termékek (42 százalék).
Kiemelt kép: Thinkstock