A legnagyobb budapesti közlekedési csomópontokban éjszakára fizikailag is lezárnák az aluljárókat az utolsó metró után, írja a hvg.hu. A lap birtokába került kormányzati előterjesztésben azt írják,
egyértelműen látszik, hogy a fővárosi aluljárók rendezett állapotának hosszú távú fenntartásához az éjszakai lezárásuk elengedhetetlen.
A tervek szerint a „a kiemelt helyen lévő aluljárókat” a metró üzemzárása után a reggeli első járat érkezéséig fizikailag lezárnák”, így ebben az időszakban csak a felszínen tudnának átkelni a gyalogosok az érintett csomópontokon.
Az indoklásban az szerepel, hogy így biztosítható „a közbiztonság, a köztisztaság, az állagmegóvás”, illetve a „jogellenes életvitelszerű közterületen tartózkodás megszüntetése”.
Az első ütemben azt a kilenc kiemelt aluljárót zárnák le még idén, ahol a felszínen „forgalomtechnikai módosítás nélkül” már biztosított a gyalogosközlekedés. Az érintett aluljárókat a lejáratok (lépcsők, rámpák) aljára felszerelt, elektromosan működő rácsokkal zárnák, ezek a következők:
- Deák tér aluljáró – 5 kijárat
- Corvin negyed aluljáró – 10 kijárat
- Kálvin téri aluljáró – 7 kijárat
- Új-Buda központ aluljáró – 4 kijárat
- Móricz Zsigmond téri aluljáró – 11 kijárat
- Ecseri úti aluljáró – 3 kijárat
- Váci út – Csanády u. aluljáró – 4 kijárat
- Boráros tér 1. – 3 kijárat
- Lehel tér déli aluljáró – 4 kijárat
Az előterjesztésben a hajléktalanellátás bővítése is szerepel: Újpesten, a korábbi Árpád úti Kórház területén lévő épületben jöhetne létre egy 150 fő ellátásra alkalmas hajléktalanotthon.
Kiemelt kép: MTI Fotó/Szigetváry Zsolt