Gazdaság

Drasztikusan drágul a szállítás

Hatalmas mértékű, 15-20 százalékos áremelést javasol a két legnagyobb magyar fuvarozói érdekképviselet. És hogy miért? Az elmúlt időszakban több tényező is drágította a költségeiket:

  • Drágult az üzemanyag
  • Nőttek és nőnek az útdíjak
  • A kamionok és az alkatrészek is többe kerülnek
  • Drasztikusan drágultak a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai (van olyan járműkategória, ahol a háromszorosára pár év alatt)
  • A munkaerőhiány miatt egyre többet kell fizetni a sofőröknek (havi nettó 4-450 ezer forint alatt állítólag nagyon nehéz járművezetőt találni)
  • És komoly gondot okoz, hogy az ország több pontján is felújítják az autópályákat, illetve az M0-st
  • És a nyugat-európai országok saját piacaik védelme érdekében bírságokat, adminisztratív terheket helyeztek kilátásba a magyar fuvarcégekkel szemben.

Szóval van gond dögivel, ezért lépett fel közösen most a mintegy 3700 tagvállalkozást tömörítő szervezet, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a hazai nehéztehergépjármű kapacitás mintegy 25 százalékát reprezentáló Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) – derül ki a napi.hu beszámolójából.

A drasztikusnak hangzó áremelés ahhoz kell, hogy ne legyen áruhiány a boltokban ősszel és télen, bizonygatták az érdekképviseletek.

Kiemelt kép: Kamionok állják el a Luxemburgba vezető E411-es autópályát egy kamionsofőr-tüntetésen a dél-belgiumi Spontin közelében 2016. április 4-én. A nemzetközi fuvarozókból álló demonstrálók a belga kormány által a több mint 3,5 tonnás járművekre kiszabott útadója ellen tiltakoznak. Az új rendelet értelmében az ország közútjain közlekedő belga és külföldi teherjárműveknek az útdíj bevallásához használt fedélzeti egységgel (OBU) kell rendelkezniük. (MTI/EPA/Olivier Hoslet)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik