Gazdaság
--FILE--Electric vehicles of BMW i8 are being recharged at a BMW's charging station in Shanghai, China, 11 May 2016.

German carmaker BMW said it will raise the prices of two US-made crossover sport utility vehicles (SUV) in China to cope with the additional cost of tariffs on US car imports into the world's biggest auto market. In a move due to take effect on Monday (30 July 2018), BMW said in a statement to Reuters over the weekend that it will increase suggested retail prices of the popular, relatively high-margin X5 and X6 SUV models by 4 percent to 7 percent. The rates of increase suggest that BMW is willing to absorb much of the higher costs stemming from bringing the SUVs to China from its factory in South Carolina, underscoring the fierce competition among luxury car brands in China. BMW's move comes after China imposed new tariffs earlier this month on about $34 billion of US imports, from soybeans and cars to lobsters, as part of a widening trade row. China, which this year cut tariffs on all imported automobiles, slapped an additional 25 percent levy on US-made cars as of July 6. As a result, China now levies a 40 percent import duty on all cars imported from the US.

Megvan, mikor kezdődhet a termelés a BMW debreceni gyárában

24.hu
24.hu

2018. 08. 01. 17:30

A BMW debreceni üzemében 2023 körül kezdődhet a termelés – írta a Stuttgarter Zeitung című német lap szerdán a német autógyártó társaságtól származó adatokra hivatkozva.

A beszámoló szerint a BMW egy szóvivője a lapnak elmondta, hogy az üzemben hagyományos, elektromos és hibrid meghajtású modelleket is gyárthatnak majd.

Arról még nincs hivatalos döntés, hogy pontosan mely modellek készülnek Debrecenben. Az viszont biztosnak tűnik, hogy csak BMW kocsikat gyártanak majd, a társasághoz tartozó Mini kisautó márka modelljeinek gyártására a szóvivő tájékoztatása szerint nem jön szóba az új, magyarországi üzem.

Ezzel kapcsolatban a Stuttgarter Zeitung megjegyezte, hogy a Miniket az Egyesült Királyságban gyártják, és a termelés folytatása a brit uniós tagság megszüntetése (Brexit) miatt gondokat okozhat a BMW-nek.

A lap hozzátette, a társaságnál hangsúlyozták, hogy csak gazdasági szempontok alapján választották ki Debrecent egy új üzem helyszínének, politikai megfontolásoknak nem volt szerepük a döntésben.

Meg nem nevezett vállalati döntéshozók kiemelték, hogy munkaerőpiaci érvek is a térség mellett szólnak, a képzett munkaerő megfelelő mennyiségben áll rendelkezésre, Németországban viszont lassan szűkössé válik a kínálat.

Debrecen, 2018. július 31.
Mezõgazdasági földterület Debrecen határában, a 33-as fõút mellett, középen egy BMW személyautó 2018. július 31-én. Ezen a területen és környékén épít gyárat a BMW Group, a beruházás értéke meghaladja majd az egymilliárd eurót. A debreceni gyáregység képes lesz ugyanazon a soron hagyományos robbanómotorral és elektromotorral ellátott jármûvek elõállítására, és az új üzemben akár évi 150 ezer jármût gyárthatnak majd.
MTI Fotó: Czeglédi Zsolt

Fontos az is, hogy a németországi üzemek hálózata elérte az ideálisnak számító méretet, ráadásul alig találni már a bővítésükre alkalmas területet, Debrecen pedig elég közel van ahhoz, hogy bekapcsolják a hálózatba, és az új gyárat jól lehet bővíteni majd.

Az üzemben évi 150 ezer autót gyárthatnak, de ez csak a kezdeti kapacitás, így csak az első lépést jelentheti az a legkevesebb ezer munkahely, amelyet a nagyjából egymilliárd eurós (322 milliárd forint) beruházással teremtenek.

Kiemelt kép: Europress / Gao yuwen / Imaginechina

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Fotó: Bielik István / 24.hu
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.