Ásványvízből a normál hőmérsékletű napok forgalmához képest megháromszorozódtak az eladások, emellett jégkrémből mintegy 70 százalékos, a söröknél 40 százalékos, üdítőkből pedig 35 százalékos a többlet — mondta el a Világgazdaságnak Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója, aki szerint a rekordmeleg a vásárlói szokásokat is átalakítja.
Júniusban, júliusban és augusztusban a korábbi évekhez hasonlóan idén is több mint 50 millió liter ásványvíz eladására számítanak a Tescoban, ez nagyságrendileg az éves forgalom harmada. A hipermarketben az értékesítés csaknem kétharmadát a szénsavmentes ásványvíz teszi ki.
Adorján Abigél, az Auchan kommunikációs menedzsere a lapnak elmondta: egy-egy nagyon meleg napon akár 15 százalékkal is megugorhat az ásványízforgalom, az eladott ásványvizeik körülbelül 60 százaléka mentes, 40 százaléka savas. Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője pedig arról számolt be, hogy egy nyári hónap ásványvízforgalma 60 százalékkal nagyobb, mint egy átlagos hónapé az év többi részében.
Fotó: Thinkstock