Az Index azt írja, hogy a több száz beléptetőkapu helyett csak egy tucatnyi áll és azok sem működnek teljes üzemmódban, ezen kívül a 11 ezer érvényesítő készülékből csak néhányat szereltek fel három buszra. Sőt, csipkártyából egyet se adtak ki, még csak tesztre sem, úgy, hogy a rendelkezésre álló 17 milliárdból 5,3-at már elköltöttek.
A BKV a késést a következővel indokolta a hírportálnak:
2016-tól a projekt jelentős átütemezésére volt szükség, mert az eredeti szerződés megkötését követően a projekt lényeges elemeit érintő jogszabályok is megváltoztak, melyek hatásait az eredeti konstrukció nem volt képes kezelni. Ilyen például a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény és végrehajtási rendeleteinek változása, amely alapvetően érintette a kártyakibocsátást és az ahhoz kapcsolódó regisztrációs folyamatokat,
viszont – olvasható az Index cikkében – már az átütemezett projekt is csúszik.
Kiemelt kép: MTI/Szigetváry Zsolt