Gazdaság
Rajka, 2018. február 8.
M15-ös autóút Rajka határában 2018. február 8-án. Tizennégy és fél kilométer hosszan, 19,5 milliárd forint európai uniós és hazai költségvetési forrásból kétszer kétsávosra bõvítik 2020 tavaszára az M15-ös autóutat az M1-es autópálya és a magyar-szlovák határ között.
MTI Fotó: Krizsán Csaba

Rossz hír az M1-esen közlekedőknek

24.hu
24.hu

2018. 03. 20. 09:48

Augusztusig állandó munkavégzésre lehet számítani az M1-en: a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a következő hónapokban mintegy 4,5 milliárd forintból gondoskodik az autópálya fővároshoz közeli szakaszainak állapotjavításáról. A fejlesztési tárca intézkedéseket tesz a tartós megoldás, a sztráda 2×3 sávos bővítése előkészületeinek felgyorsítása érdekében.

Az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el. A sztráda igénybevétele az elmúlt években az általános forgalomnövekedést meghaladó ütemben nőtt. Bő két évtized alatt az M1-et naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a 80 ezret is eléri.

Győr-Budapest: 163 nagy kátyú az M1-esen
Ennyit számolt össze egy autós, aki ezt bicskanyitogatónak tartja. 

A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó vagy kamion. A burkolat és a pályaszerkezet állapotának romlását az időjárási viszonyok (szélsőséges hőmérsékletingadozások, sok csapadék, fagyok) felgyorsították.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt hónapokban is folyamatosan végzett kátyúzási munkákat a pályán,

március első felében pedig elkezdte és augusztusig tervezetten, ütemezetten folytatja a lokális és nagyfelületű javításokat a Budapest és Tatabánya közötti szakaszon.

A közútkezelő saját szakemberei és munkagépei országos átcsoportosításával, külső vállalkozások bevonásával dolgozik a sávlezárások, forgalomkorlátozások fokozatos megszüntetésén.

A már zajló beavatkozásokon túl nagyobb volumenű beruházás is elindul a következő hetekben az M1-es autópályán az országos Komplex útfelújítási program részeként, a tervezett 4 milliárd forint költségvetési forrásból. A közútkezelő megbízásából a Hegyeshalom felé vezető oldalon egy 2,5 kilométeres szakaszon Biatorbágy térségében, és egy 11,75 kilométeres szakaszon a Herceghalom-Bicske vonalon végeznek majd sávfelújítási munkákat a kivitelezők. A tavaszi-nyári javításokra szánt teljes forrásmennyiség így megközelíti a 4,5 milliárd forintot.

A kialakult pályaállapotokra tartós megoldást a főváros és Győr között tervezett 2×3 sávos bővítés jelent majd. A több mint 90 kilométer hosszon tervezett beruházás előkészítése kormánydöntés alapján zajlik. A szaktárca a tervezési folyamatok felgyorsítását rendelte el, a cél az, hogy a kivitelezés megkezdéséhez szükséges engedélyes tervek akár már két éven belül rendelkezésre álljanak.

Kiemelt kép: MTI Fotó/Krizsán Csaba

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

LOS ANGELES, CA - JANUARY 15: Kayla Kohn, right, a 12 grade english teacher at The Accelerated Schools, a community of public charter schools in South Los Angeles joins fellow teachers as they picket outside the school on second day of the Los Angeles school teachers strike on January 15, 2019 in Los Angeles, California. (Photo by Al Seib / Los Angeles Times via Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.