Gazdaság
Olaszliszka, 2017. december 29.
M41-es dízelmozdony vontat egy személyvonatot a villamosítás alatt álló Szerencs-Sátoraljaújhely vasútvonalon Olaszliszkánál 2017. december 29-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Kilencmilliárdba kerül egy perc vasúti gyorsulás elérése

24.hu
24.hu

2018. 01. 31. 09:03

Az Index kikérte a MÁV-tól és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től, milyen vasútvonalakat újítottak fel 2006-tól mostanáig, az adatokból pedig kiderült többek közt az, hogy átlagosan közel 9 milliárdba került egy perc gyorsulás elérése, egy kilométernyi pályafelújítás pedig átlagosan több mint nettó egymilliárd forintba került.

A Szajol-Püspökladány szakasz például csak 67 kilométer hosszú, de összesen 3 perc gyorsulás eléréséért több mint 120 milliárdot költöttek rá. A Szolnok-Békéscsaba szakaszon 6 perc időnyerés 128,5 milliárdból valósult meg.

A budapesti Északi vasúti Duna-hidat Esztergommal összekötő vonal felújításánál pedig 4,26 milliárdba került egy perc időnyerés.

A hatalmas összegeket az indokolja, hogy a korszerűtlenebb vonalakon a felújítás nagyjából az újjáépítéssel egyenlő, a 120 km/órás pályát ugyanis 160 km/órás sebességűre és 225 kN tengelyterhelésre alkalmassá alakítják.

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.