Gazdaság
Blurred doctor in background typing on computer keyboard with tablet and stethoscope in foreground

Két hétre leáll az egészségbiztosító online ügyintézési rendszere

Tamásné Szabó Zsuzsanna
Tamásné Szabó Zsuzsanna

újságíró. 2017. 12. 21. 13:59

Korábban a témában:

A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) felháborodott azon, hogy leáll szűk két hétre az egészségbiztosító online rendszere. Mindez egy a cégeknek kiküldött közleményéből derült ki:

Tájékoztatjuk, hogy az eddig a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által, az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai megállapítása céljából üzemeltetett számítástechnikai rendszerek 2018. évtől a Magyar Államkincstár (MÁK) informatikai környezetébe kerülnek integrálásra. Az átállásra való tekintettel 2017. december 20-án 18 órától a táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj és baleseti táppénz iránti kérelmek elektronikus úton történő benyújtása szünetel.

A Magyar Államkincstár üzemeltetésében az informatikai rendszerek 2018. január 2. napjától válnak ismételten elérhetővé, ezért kérjük az érintett foglalkoztatókat, egyéni vállalkozókat és mezőgazdasági őstermelőket, hogy a benyújtani kívánt
– “Foglalkoztatói igazolás”,
– “Igénybejelentés táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz igényléséhez” és
– “Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához”
elnevezésű nyomtatványokat a https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/Nyomtatványok weboldalról szíveskedjenek letölteni és 2018. január 1-jét követően elektronikus úton, Ügyfélkapun keresztül továbbítani.

Megértésüket köszönjük!

Tiltakozunk az elmúlt fél év informatikai “lépéseivel” szemben! – reagált a bejelentésre az MKOE. Először ráerőszakolják a cégkapu előtt fél évvel, hogy legyen papíralapú ügyfélkapus regisztráció, aztán elveszik a kormányhivataloktól a hatáskört, majd közlik, hogy átállás miatt leállítjuk az elektronikus beküldést és amikor elindul, akkor nem cserélik az ÁNYK-nyomtatványokat ÁNYK-n keresztül, hanem letöltetik, egyenként.

Bravó!!!

Az MKOE azt is kiszúrta, hogy ügyfélkaput írt a MÁK, nem cégkaput. Pedig a cégkapu használata január elsejétől kötelező.

Cégek esetében nem cégkaput kellett volna írni? Apropó, kész vannak a cégkapujukkal? Tudnak majd fogadni január 2-án? – sorozták meg végül kérdésekkel az államkincstárt.

Cikkünk megjelenése után a NEAK a következő közleményt küldte:

A mai napon a sajtóban megjelent hírekre a NEAK – a teljeskörű tájékoztatás érdekében – az alábbi választ adja.

A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő minden egyes informatikai rendszere, közöttük az online rendszerek is, az ünnepek alatt is, a szokásos módon folyamatosan, teljes funkcionalitásában üzemelnek.

Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival, a baleseti táppénzzel és az utazási költségtérítéssel kapcsolatosan 2017. január 1. napjától az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, 2017. november 1. napjától pedig a Magyar Államkincstár látja el a jogszabályban meghatározott feladatokat.

A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő a zökkenőmentes feladatellátás érdekében vállalta, hogy az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival kapcsolatos informatikai rendszerek üzemeltetését a Kincstár folyamatos szakmai iránymutatása szerint 2017. december 31-ig biztosítja.

Az informatikai rendszerek határidőben történő zavartalan átvétele érdekében a Magyar Államkincstár az általa meghatározott menetrendnek megfelelően – a rendszert használók tájékoztatását követően – kérte a pénzbeli ellátásokhoz tartozó elektronikus nyomtatványok befogadásának felfüggesztését 2017. december 20. 18.00 órától kezdődően.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.