Gazdaság

Két hétre leáll az egészségbiztosító online ügyintézési rendszere

A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MKOE) felháborodott azon, hogy leáll szűk két hétre az egészségbiztosító online rendszere. Mindez egy a cégeknek kiküldött közleményéből derült ki:

Tájékoztatjuk, hogy az eddig a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) által, az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai megállapítása céljából üzemeltetett számítástechnikai rendszerek 2018. évtől a Magyar Államkincstár (MÁK) informatikai környezetébe kerülnek integrálásra. Az átállásra való tekintettel 2017. december 20-án 18 órától a táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj és baleseti táppénz iránti kérelmek elektronikus úton történő benyújtása szünetel.

A Magyar Államkincstár üzemeltetésében az informatikai rendszerek 2018. január 2. napjától válnak ismételten elérhetővé, ezért kérjük az érintett foglalkoztatókat, egyéni vállalkozókat és mezőgazdasági őstermelőket, hogy a benyújtani kívánt
– “Foglalkoztatói igazolás”,
– “Igénybejelentés táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, baleseti táppénz igényléséhez” és
– “Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához”
elnevezésű nyomtatványokat a https://egbiztpenzbeli.tcs.allamkincstar.gov.hu/Nyomtatványok weboldalról szíveskedjenek letölteni és 2018. január 1-jét követően elektronikus úton, Ügyfélkapun keresztül továbbítani.

Megértésüket köszönjük!

Tiltakozunk az elmúlt fél év informatikai “lépéseivel” szemben! – reagált a bejelentésre az MKOE. Először ráerőszakolják a cégkapu előtt fél évvel, hogy legyen papíralapú ügyfélkapus regisztráció, aztán elveszik a kormányhivataloktól a hatáskört, majd közlik, hogy átállás miatt leállítjuk az elektronikus beküldést és amikor elindul, akkor nem cserélik az ÁNYK-nyomtatványokat ÁNYK-n keresztül, hanem letöltetik, egyenként.

Bravó!!!

Az MKOE azt is kiszúrta, hogy ügyfélkaput írt a MÁK, nem cégkaput. Pedig a cégkapu használata január elsejétől kötelező.

Cégek esetében nem cégkaput kellett volna írni? Apropó, kész vannak a cégkapujukkal? Tudnak majd fogadni január 2-án? – sorozták meg végül kérdésekkel az államkincstárt.

Cikkünk megjelenése után a NEAK a következő közleményt küldte:

A mai napon a sajtóban megjelent hírekre a NEAK – a teljeskörű tájékoztatás érdekében – az alábbi választ adja.

A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő minden egyes informatikai rendszere, közöttük az online rendszerek is, az ünnepek alatt is, a szokásos módon folyamatosan, teljes funkcionalitásában üzemelnek.

Az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival, a baleseti táppénzzel és az utazási költségtérítéssel kapcsolatosan 2017. január 1. napjától az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság, 2017. november 1. napjától pedig a Magyar Államkincstár látja el a jogszabályban meghatározott feladatokat.

A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő a zökkenőmentes feladatellátás érdekében vállalta, hogy az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásaival kapcsolatos informatikai rendszerek üzemeltetését a Kincstár folyamatos szakmai iránymutatása szerint 2017. december 31-ig biztosítja.

Az informatikai rendszerek határidőben történő zavartalan átvétele érdekében a Magyar Államkincstár az általa meghatározott menetrendnek megfelelően – a rendszert használók tájékoztatását követően – kérte a pénzbeli ellátásokhoz tartozó elektronikus nyomtatványok befogadásának felfüggesztését 2017. december 20. 18.00 órától kezdődően.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik