Gazdaság

30 milliós bírságot kapott az AAA autókereskedő

24.hu
24.hu

2017. 12. 06. 15:32

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Autocentrum AAA AUTO Kft. (AAA) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen úgy jelenítette meg a fogyasztók törvényes jogait reklámjaiban, mintha azok az AAA ajánlatának sajátosságai lennének. A GVH a jogsértésért mintegy 30 millió forint bírságot szabott ki az AAA-ra, és megtiltotta a jogsértő magatartás folytatását. A GVH határozatában egyetemleges felelősként nevesítette a cég anyavállalatát, az AAA Auto International a.s.-t.
Korábban a témában:

A GVH megállapította, hogy az AAA 2016. február 1-jétől tisztességtelen magatartást tanúsított a fogyasztók a Polgári Törvénykönyv szerinti jogainak (kellék- és jogszavatosság) bemutatásánál. A 12 hónapos szavatosság ígérete (kellékszavatosság), valamint a gépkocsi legális eredetére vonatkozó garancia (jogszavatosság) a vállalkozás szórólapjain, kültéri és beltéri plakátjain, valamint rádióreklámokban, sajtóhirdetésekben, online hirdetésekben, elektronikus direkt marketing levelekben és a www.aaaauto.hu honlapján jelent meg olyan jellemzők között, amelyek az AAA kínálatának sajátosságait írták le, többek között az alábbiak szerint:

„Miért vásároljon használt autót az AAA Autó-nál?

Közel 800 jó minőségű autót kínálunk országosan

Garantáljuk az autók legális eredetét

Lízingre vásárolt autóval még akár aznap távozhat

12 hónap szavatosságot vállalunk az autók műszaki állapotára

(…)”

A GVH az AAA-ra kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte, hogy

  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat időben elhúzódott és jelentős számú fogyasztót ért el;
  • a versenyhatóság nemrégiben marasztalta el a vállalkozást, és mindössze egy rövid időszak telt el utóbbi határozat meghozatala és a jelen ügyben vizsgált magtartás megkezdésének időpontja között.

A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe a vállalkozás megfelelési programjának vázlatát.

A GVH szerint kívánatos volna, hogy az információs céllal kommunikált fogyasztói jogok (elállás, garancia, piaci szereplők egyéb szerződéses kötelezettségei stb.) ne keveredjenek össze az egyes ajánlatok valóban speciális, a vállalkozások üzleti döntéseitől függő elemeivel a kereskedelmi gyakorlatban. Így a versenyhatóság azt várja a vállalkozásoktól, hogy egy-egy fogyasztói jogot ne úgy tüntessenek fel, mintha az kizárólag a vállalkozás fogyasztóbarát hozzáállásán múlna, illetve mintha annak biztosítása nem lenne a vállalkozás kötelezettsége a hatályos szabályozás alapján.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

AACHEN, GERMANY - JANUARY 22: German Chancellor Angela Merkel and French President Emmanuel Macron sign the Aachen Treaty on January 22, 2019 in Aachen, Germany. The treaty is meant to deepen cooperation between the countries as a means to also strengthen the European Union. It comes 56 years to the day after then German Chancellor Konrad Adenauer und French President Charles de Gaulle signed the Elysee Treaty, or Joint Declaration of Franco-German Friendship. (Photo by Sascha Schuermann/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.