Továbbra is súlyos gondot jelent a munkaerőhiány a közúti fuvarozói ágazatban is. Magyarországon mintegy 6 ezer, de az unióban összesen 300 ezer hivatásos gépkocsi-vezetői állás betöltetlen.
Pedig a magyar kormány a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) kezdeményezésére 2015-ben ingyenes gépjárművezető-képzési programot is indított. Erre az elmúlt 2,5 évben több mint 50 ezren jelentkeztek, de a szigorú kritériumok miatt eddig csak 5500-an kerültek be a tanfolyamokra. Idén októberéig 2514-en kaptak teherautó, illetve autóbuszvezetői engedélyt – tudta meg a Népszava az MKFE kommunikációs vezetőjétől, Árvay Tivadartól.
A cél egyébként az volt, hogy éppen a hiányzó létszámot, 6 ezer főt képezzék ki:
A képzésre korábban olyanok jelentkezhettek, akiknek érvényes szándéknyilatkozata volt egy fuvarozó vállalkozástól, amely vállalta, hogy a sikeres vizsga után foglalkoztatja a gépkocsivezetőt.
A fizetések egyebek mellett a munkaerőhiány miatt is jelentős mértékben emelkedtek. Ma nettó 400-500 ezer forintos jövedelem alatt nehéz jól képzett, gyakorlattal rendelkező gépkocsivezetőt találni – tette hozzá az egyesület kommunikációs vezetője. A nemzetközi fuvarozásban résztvevő pilóták, az úticéloktól függően, illetve a részükre adható 60 eurós napidíjjal és egyéb juttatásokkal a nettó 600 ezer forintos bért is elérhetik.