Gazdaság

A bérek miatt áll a bál a BKV-nál

bkv-busz-sofor(960x640)(1).jpg (Array)
bkv-busz-sofor(960x640)(1).jpg (Array)
400 ezer forintot kérnek a cégtől.

Már négyszáznál is több járművezető, zömében buszsofőr követeli írásban a BKV-tól a 400 ezer forintos fizetést, amit a cég toborzó szórólapjain ígér az új jelentkezőknek. A régiek ennyit csak sok túlórával keresnek – tudatta az Egységes Közlekedési Szakszervezet, amely az aláírásokat letétben őrzi. Nemes Gábor, az EKSZ elnöke cáfolta, hogy ők gerjesztik a hangulatot.

Szerinte lehet, hogy a toborzó szöveg a BKV kommunikációs stábjának dilettáns, a következményekkel nem számoló „mellényúlása”, de ezt be kellene ismerni és elnézést kérni a régi és új dolgozóktól és nem a szakszervezetre mutogatni. Azt állítani, hogy a létszámbővítés ellen uszítják a BKV járművezetőit annyira átgondolatlan, mint a szórólapszöveg.

Az EKSZ folyamatosan azt hangoztatja ugyanis, hogy veszélyes a létszámhiány, a sofőröknek annyit kell túlórázniuk, hogy az már a törvényesség határát súrolja. Vannak, akik az alapóraszámnál már most két hónappal többet dolgoztak. A szakszervezet többször nyilvánosan követelte, hogy a cégvezetés oldja meg a súlyos problémát.

Mivel a metrópótlást is csak túlóráztatással tudja megoldani a BKV, a szakszervezet elvárja, támogatja új sofőrök sürgős felvételét, de a toborzás valótlan, félrevezető állításaihoz az EKSZ nem adja a nevét. Nem fordít hátat azoknak a dolgozóknak, akik elvárják, hogy ők is megkapják az újaknak ígért havi 400 ezer forintot.

Az EKSZ felkérte a vezérigazgatót, nyilvánosan tisztázza a félresikerült kampányt, kommunikációs és jogi stábja nevében kérjen elnézést a dolgozóktól az erős csúsztatásokért. Bolla Tibor azonban nem reagált, jogi igazgatója pedig próbálja a szakszervezetre hárítani a sikertelen kampány felelősségét. Új emberek a 400 ezres mézesmadzag dacára sem tódulnak a céghez.

bkv-busz(1)(210x140).jpg (Array)
BKV: ki akar itt buszt vezetni?
A BKV irodistákkal, mérnökökkel, szerelőkkel próbálja pótolni a hiányzó buszsofőröket.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet mielőbbi tárgyalást kezdeményezett a cégvezetésnél. Nemes Gábor szerint ugyanis, ha sikerülne több száz új dolgozót felvenni, a régiek és az újak is elesnek a túlórától, az újak sem kapják meg az ígért havi 400 ezer forintot. A szórólapszöveg összeállítói már eleve túlórával kalkulálták az összeget, csak ezt „elfelejtették” leírni.

Ha nincs túlóra, nincs ekkora kereset sem. Sem újaknak, sem régieknek. A szakszervezet szerint az elégedetlenséget csak a cégvezetés tudja megállítani. Ha a vezérigazgató nem ismeri be a hibát, akkor – Nemes Gábor szerint – a régi sofőrök esetleges elvándorlásának a következményeiért neki kell vállalnia a felelősséget. Az ágazatban kritikus a munkaerőhiány, a tapasztalt sofőröket több társaságnál is örömmel, netán a BKV-nál jobb körülményekkel is azonnal alkalmaznák.

540 ezer forintot keres egy buszsofőr Ausztriában, több száz BKV-alkalmazott mehet ki
BKV-sztrájk jön, nem csoda, az itthoni fizetés harmada az osztrák bérnek: Bécsben tárt karokkal várják a magyarokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik