Gazdaság
Budapest, 2017. október 6.
Vonat a Termofeszt vasútmodell kiállításon a budapesti Magyar Vasúttörténeti Parkban 2017. október 6-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

Rohamtempóban fejlődik a vasút: 20 perccel tovább tart az út, mint 20 éve

24.hu
24.hu

2017. 10. 19. 11:28

Korábban a témában:

Talált egy régi menetrendet a mateszalkaleaks.blog.hu, és ha már így alakult, belelapoztak, és összevetették a mostani menetidőkkel a 20 évvel ezelőttieket. Kiderült, hogy:

Míg 1997-ben, vagyis 20 évvel ezelőtt 75 perc alatt tette meg a Mátészalka-Debrecen gyorsvonat a 78 kilométeres távolságot, 2017. november 01-től erre már 95 percre lesz szüksége a Kraszna Intercitynek.

Igaz, november elsejétől lesz egy új megálló (Hajdúsámson), ami okozhat 1-2 perc pluszt.

Megjegyzik még, hogy a Mátészalka-Debrecen vasútvonal kimaradt az uniónak küldött 2014-2020-as IKOP projektlistából. A portálnak a MÁV a közérdekű adatigénylésre azt írta, hogy 2018-ban sem várható menetidő-csökkenést eredményező felújítás. Sőt, további menetidő-növekedésre lehet számolni a következő években.

Dávid Ilona: rengeteg a lassító tényező

A MÁV elnök-vezérigazgatója a Figyelőnek adott csütörtöki interjújában beszélt többek között a szakemberhiányról, a szakszervezetekkel kötött megállapodásról, 30 százalékos béremelésről, MÁV-Volán integrációról is. Az interjúban Dávid Ilonát szembesítették azzal, hogy a menetidő néhány vonalon viszont még mindig ugyanannyi, mint a Monarchia idején. És rákérdeztek, ez vajon minek köszönhető. A következő választ adta Dávid Ilona:

Ez a megállapítás így meglehetősen csalóka. Hiszen ha összehasonlítjuk, hogy hány állomás volt két város között bő száz éve és most, akkor óriási eltéréseket látunk. Ahogy a vonatok közelednek a főváros felé, a népesebb agglomerációs települések miatt egyre sűrűbben kell megállniuk. Ráadásul mivel az utasforgalom is nőtt, a fel- és a leszállások is több időt vesznek igénybe. Arról nem is beszélve, hogy napjainkban már napi 2900 vonatot közlekedtetünk: ha pedig két járat találkozik egy szakszóval vonatkeresztezésnél, akkor meg is kell várniuk egymást. Tehát rengeteg az olyan „lassító” tényező, amely a Monarchia idején még nem állt fenn.

Kiemelt kép: Vonat a Termofeszt vasútmodell-kiállításon a budapesti Magyar Vasúttörténeti Parkban 2017. október 6-án.
MTI Fotó: Balogh Zoltán

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Feloszlatták a Lánchíd spontán blokádját

Kommentek

Hungary's Bence Banhidi (C) vies with Denmark's Rasmus Lauge Schmidt (2ndL) during the IHF Men's World Championship 2019 Group II handball match between Denmark and Hungary at the Jyske Bank Boxen arena in Herning on January 19, 2019. (Photo by Jonathan NACKSTRAND / AFP)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.