A magyarok egyre több pénzt költenek külföldön bevásárlásra. Az Azénpénzem.hu a KSH adataiból derítette ki, hogy jóval nagyobb mértékben bővült a külföldi bevásárlóturizmus, mint a hazai kiskereskedelmi költés.
A számok azt mutatják, hogy a bevásárlási célú egynapos utazások száma tulajdonképpen nem nőtt. Viszont jelentősen emelkedett az elköltött összeg:
Ezek az egynapos utak vásárlási célú költései. (A többnapos utakéval együtt tavaly 50 milliárd, idén eddig 52,6 milliárd forint volt összesen a költés, azonban ezeket egyelőre jobb figyelmen kívül hagyni, mert maga a KSH is jelzi, hogy becslése a többnapos utak vásárlási költését illetően nem megbízható.)A hazai boltokban ugyanebben az időszakban a lakosság mindössze 3,9 százalékkal költött többet idén, mint 2016 első felében. Vagyis több mint másfélszer jobban nőtt a külföldi bevásárlás, mint a hazai.
A legtöbb pénzt Ausztriában hagytuk, de Szerbia és Szlovákia is dobogós. A magyarázat is megvan: