Gazdaság

Borisszává váltak az ifjoncok, szenved a söripar

Egy pofa sört nem kérnek, ellenben egy pohárka rosét követelnek a millennium gyermekei. Így múlik el a világ dicsősége.

Az angolosan millennialnak hívott, 2000 környékén született generáció teljesen felborítani látszik az amerikai szeszfogyasztást – írja a Business Insider. A fő változás, hogy borvedelőkké váltak, különösen a rosé fogy nagyon – a sör rovására. Miközben a roséfogyasztás 57 százalékkal nőtt a Nielsen adatai szerint, a sörivés 0,6 százalékkal csökkent.

A különbség persze még ordas nagy: évi 37 milliárd dolláros amerikai forgalmat bonyolít a söripar, miközben a rosék összesen évi 389 millió dollárt termelnek.

Júliusban odáig fajult a helyzet, hogy a Goldman Sachs két sörcéget is lejjebb értékelt, mert a fiatalok elkezdtek inkább borozni és felesezni, mint sörözni, ráadásul eleve kevesebb szeszt fogyasztanak, mint az idősebb generációk. A sör az utóbbi tíz évben tíz százaléknyi piaci részesedést vesztett a borral szemben.

(Kiemelt kép: Europress)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik