Gazdaság

A vanília legyőzte a csokit

A magyar jégkrémpiac mérete meghaladja a 26 milliárd forintot, ezzel a jégkrém a piackutató által mért 90 élelmiszer-kategória top 20 terméke közé tartozik. Értékét tekintve stagnált, a mennyiség szempontjából pedig öt százalékkal csökkent a jégkrémek kiskereskedelmi eladása tavaly május és idén április között az előző hasonló időszakhoz viszonyítva, derül ki a Nielsen által a Világgazdaság érdeklődésére közölt adatokból.

A lap pénteki számában ismertette: az időjárás fontos szerepet játszik a trendekben, a 2015-ös melegebb nyár elősegítette a kategória növekedését, a tavalyi hűvösebb, esősebb időszak viszont nem kedvezett a kereskedelemnek. Jelezték: a “jégkrémszegmensbe” nem tartoznak bele a gombócos fagylaltok, a fagylaltalapú sütemények és a fagylaltporok sem, a 26 milliárdos piac pedig a vendéglátás és a szezonális egységek nélkül értendő.

A Nielsen adatai szerint a legnépszerűbbek a dobozos és vödrös jégkrémek, amelyek az értékesítés 56 százalékát teszik ki; részarányuk két százalékponttal csökkent az előző évhez képest. Egy-egy százalékponttal nőtt a pálcikás és tölcséres jégkrémek fogyasztása, előbbi 32, utóbbi 8 százalékon áll – közölték.

A legkedveltebb íz a vanília (16 százalék), ezt követi a csokoládé (9 százalék), majd az eper és a vanília-csokoládé következik egyaránt 5-5 százalékkal.

A bolti eladást illetően másfél százalékkal, 78,5 százalékra nőtt a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek aránya. A kereskedelmi márkák a vizsgált időszakban a magyar jégkrémpiac 40 százalékát adták, olvasható a Világgazdaságban.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik