Kemény marketingmaflásba szaladt bele a Walkers (a Lay’s brit megfelelője). A chipsgyártó a Bajnokok Ligája-döntőre időzített egy kampányt, amelynek az volt a lényege, hogy belépőjegyeket sorsolnak ki a június 3-i meccsre azok között, akik beküldenek magukról egy fotót.
A cég Twitter-oldalára feltöltött képeket egy program automatikusan beemelte egy videóba, amelyen Gary Lineker szerepel – az egykori focizseni felemeli a játékban résztvevő fotóját.
Merthogy elkezdték mások fotóit beküldeni. És amikor még csak Ricky Gervais képe jelent meg a videóban, az nem okozott volna óriási felháborodást, de a vicceskedők jóvoltából Gary Lineker olyan hírhedt személyek fotóit emelhette magasba, mint Sztálin, Fred West angol sorozatgyilkos, Jimmy Saville brit DJ, aki élete során 450 gyereket molesztált, Harold Shipman orvos, aki több mint kétszáz betegét ölte meg vagy éppen Josef Fritzl, az amstetteni rém.
Walker’s latest social media campaign #WalkersWave has gone spectacularly wrong https://t.co/bwoNQgqhL5 pic.twitter.com/CP7I9VpKSN
— The Poke (@ThePoke) May 25, 2017
A cég – nem túl nagy meglepetésre – lefújta a kampányt; a Twitteren az alábbi poszt jelent meg:
„Belátjuk, hogy sokakat bántottak egyes felhasználók felelőtlen és durva bejegyzései, ezért elnézést kérünk. Mi is szomorúak vagyunk, és az akciót berekesztettük.”
Forrás: Financial Times, RT. Kiemelt fotó: Twitter/MrLukeJohnston