Gazdaság

Még mindig nem fizettek kártérítést a veronai buszbaleset után

A biztosító 1,6 milliárd forintig felel, afölött a Klebelsberg Központnak kell felelősséget vállalnia.

Három hónappal a veronai buszbaleset után még nem kapták meg a kártérítést a sérültek és az elhunytak hozzátartozói – írja a Napi.hu. Bár a biztosító utalt előleget, de az érintettek úgy érzik, kedvezőtlen megállapodásra kényszerítenék őket.

A biztosító felelősségi-kártérítési maximuma 1,6 milliárd forint, de az iskolát fenntartó Klebelsberg Központnak korlátlan anyagi felelősséget kell vállalnia, ha a biztosító kerete nem elég. A portál kitér arra, hogy a Belső-Pesti Tankerületi Központ megbízott egy ügyvédi irodát, hogy a károsultak segítségére legyen, de egyes feltételezések szerint a központ a milliárdokra rúgó kifizetéseket is elkerülné ezzel.

Ezt a feltételezést a Klebelsberg Központ tagadta, azt közölték: az ügyvédet azért bízták meg, mert a hozzátartozók igényelték a segítséget. Szerintük nem áll fenn összeférhetetlenség, mert az ügyvédi iroda nem peres képviseletre, hanem kapcsolattartásra és jogi segítségnyújtásra kapott megbízást. A károsultak többsége azonban nem a központ által megbízott ügyvéd segítségét veszi igénybe, hanem biztosítási ügyekben tapasztalt ügyvédi irodákat és ügyvédeket.

A Groupama biztosító a Napi.hu értesülései szerint az elhunytak rokonainak olyan sablon egyezségi megállapodást ajánlott, amely független a hozzátartozók számától. Az érintettek többsége ezt elutasította, csak néhányan hajlanak a megegyezésre ezekkel a feltételekkel. A biztosító sajtóosztálya a portállal közölte: „eltérve a szokásos kárrendezési gyakorlattól, már a kárbejelentéseket megelőzően ténylegesen megkezdtük az érdemi kárrendezést, megpróbálva ezzel minél több terhet levenni a tragikus balesetben érintettek válláról”.

Jórészt az egyéni megállapodásoktól függ, hogy kimerül-e a biztosító 1,6 milliárdos kerete – az elhunytak rokonainak fizetendő sérelemdíj mellett jelentős lehet a sérülteknek és a súlyosan sérülteknek kifizetendő egyszeri összeg és életjáradék. A busztársaság felelőssége és kártérítési kötelezettsége is nyitott kérdés, bár a cég vélhetően nem képes tíz- vagy százmilliókat kifizetni egy elhúzódó pert követően sem – írják.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik