Gazdaság
mosógépek ()

Állami pénzek pörgették fel a háztartásigép-piacot

24.hu
24.hu

2017. 04. 11. 12:43

A GfK eladáshelyi értékesítési számai azt mutatják, hogy a háztartásigép-piac immár három éve dinamikusan fejlődik. Ebben közrejátszottak – és valószínűleg idén is közrejátszik majd – a hűtő- és mosógépcsere-programok, valamint az építőipar lábra állása és a fellendülő ingatlanpiac. A legnagyobb piaci nyertesnek a szárítógépek és a beépíthető készülékek bizonyultak. A vásárlók főként a magasabb energiaosztályokat részesítik előnyben.
Korábban a témában:

A háztartásigép-piac az elmúlt három évben folyamatos két számjegyű növekedés tudhat maga mögött, ami több tényezőnek is köszönhető a GfK eladáshelyi értékesítési számai, azaz a GfK POS Tracking adatok szerint.

Egyrészt a különböző államilag támogatott csereprogramok generáltak extra keresletet egy-egy kategóriában, másrészt a fellendülő ingatlanpiac, illetve az új építkezések segítették a beépíthető szegmens bővülését. A
háztartási nagygépek összforgalma 2014-ről 2015-re 20 százalékkal, míg 2015-ről 2016-ra 12 százalékkal nőtt.

A csereprogram sokat jelent

A legnagyobb piacméret-gyarapodás 2016-ban a szárítógépeknél és a beépíthető készülékeknél volt látható az előző évi kereslet méretéhez képest, de a 2016-os hűtőgépcsere-programnak köszönhetően a hűtő és fagyasztó szegmens is kiemelkedően teljesített. Egyedül a mosógépeknél volt forgalmi visszaesés, amire magyarázattal a 2015-ös mosógépcsere-program szolgál, ugyanis a piac 2016-ban nem tudta újra hozni az egy évvel korábbi eredményeket.

Jelentősen megváltoztak, mondhatni átrendeződtek a vásárlói igények az energiaosztályoknál: a vásárlók egyre nagyobb arányban keresték a magasabb energiahatékonyságú, így hosszú távon pénztárcakímélőbb készülékeket.

A 2016-ban értékesített hűtőknek értékalapon már 36 százaléka A++-os volt, pedig ez az energiaosztály 2015-ben még csak 28 százalékot tett ki. A mosógépeknél a legnagyobb részt az A+++-os modellek képviselik 48 százalékkal, ami a 2015. évi 43 százalékhoz képest szintén pozitív irányú fejlődést jelent.

Az idei, 2017. évi első két hónap a vártnál pozitívabb képet mutat annak ellenére, hogy a növekedés már nem két számjegyű. Ez elsősorban az online értékesítés virágzásának köszönhető, míg az offline piac stagnál. Az év második felében viszont újra kiugró számok várhatóak ebben az árucsoportban, hiszen már 2017-re vonatkozóan is bejelentették az államilag támogatott hűtő- és mosógépcsere-programok kiírását.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Pregnant woman sitting in childbearing center
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.