Kutatások szerint a Z és Y generációs fiatalok egészen mást tartanak fontosnak a munkavállalás kapcsán, mint a korábbi generáció tagjai. Meglepő módon, a bérezés ebben a rangsorban csak a negyedik, ötödik helyen található. Tehát a munkáltatóknak figyelembe kell vennie ezeket a megváltozott igényeket, ha most meg szeretné tartani alkalmazottait, későbbiekben pedig, ha szeretné megszerezni a dolgozóit.
Az informatikai cégeknél, ahol a legtöbb új generációs fiatal dolgozik, már szembe kellett nézniük a problémával, így megoldást is kellett keresniük rá. Egyelőre úgy néz ki, hogy meg is találták az ellenszert: gamifikáció. A gamifikáció – vagy más néven játékosítás – a játékok és játékelemek alkalmazását jelenti az élet játékon kívüli területein, célja pedig, az ott zajló folyamatokat érdekesebbé és eredményesebbé tegye. Elég csak a Google közismert irodájára gondolnunk, ahol nem korbáccsal állnak a vezetők a munkavállalók mögött, hanem, mint kisgyerek a számítógépes játék előtt, szinte kirobbanthatatlanok a gépek mögül.