Gazdaság

Forradalmi újítás az álláskeresésben

hirdetés (hirdetés, álláskeresés)
hirdetés (hirdetés, álláskeresés)

Az állásportáloknál 100 látogatásra kb. 7-10 jelentkezés jut, amelyek között nagy számban kevésbé releváns jelentkezések is találhatók. A hirdetőknek gyakran 500-600 jelentkező közül kell megtalálniuk a legalkalmasabbat a strukturálatlan önéletrajzok és pályázatok között kutatva.

A folyamat rendkívül munka- és időigényes, mert a jelentkezések mindössze 2% százaléka releváns, így a megüresedett állások betöltése egyre nehezebb. A gazdasági helyzet generálta munkaerőhiány ráadásul ma már termelést korlátozó tényezőként is jelentkezik, elég csak a kereskedelmi szektorra és az építőiparra gondolnunk. Ha mégis lenne munka és arra megfelelő szakember, egymásra találásukat megnehezíti a maradi, kőbe vésett álláskeresési szisztéma.

Az amúgy sem könnyű helyzetet tovább nehezíti, hogy a túlkereslet miatt, az állással bírók is folyamatosan új kihívások után néznek. A hagyományos, önéletrajz alapú álláskeresés azonban egy olyan zárt rendszer, amiből sokszor éppen a legfontosabb képességek és készségek nem derülnek ki, ezzel is nehezítve, hogy a legmegfelelőbb munkaadó és munkavállaló egymásra találjon – foglalták össze a fejlesztők, mi is a probléma az eddig bevett gyakorlattal.

Mi az újítás lényege?

Az álláskeresés klasszikus és minden bizonnyal meghaladott módját bírálta felül és újította meg forradalmi módon egy magyar szakemberekből álló startup csapat. Az általuk megálmodott oldal önéletrajz alapú pályázás helyett a valódi tapasztalatokra, képességekre és ismeretekre építve kapcsolja össze a munkaadót és a munkakeresőt.

Az allas.hu a megváltozott munkalehetőségekre, és munkahelyi igényekre épít, teret adva a változásnak szakít a hagyománnyal, ami a CV-kben használt unalomig ismert és a pályázó valódi tudását csak körvonalakban bemutatott panelekkel operál. Esetükben az álláskereső valós képességeit mutathatja meg s töltheti fel a rendszerbe. Hatalmas segítséget ad a munkakeresőknek az is, hogy a munkák között böngészve a felületen azonnal láthatóvá válik az, hogy az adott állás követelményei mennyire illenek a profilban megadott címszavakhoz, azaz hány százalékban illik hozzájuk a megpályázott munka.

A portált 2017-ben indította el négy hazai marketingszakember, érzékelve az új idők szelét, ahol sokkal kevésbé körülhatárolhatóak a pozíciók, ahol sokkal inkább a képesség, tudás, hozzáállás számít egy állás betöltésénél, mint rubrikák kitöltése. Látva, hogy a hazai álláspiacon gyakran nem találnak alkalmas jelöltet a munkaadók, illetve, hogy sok munkakereső nem talál megfelelő állást, hozták létre a világon is egyedülálló rendszerüket. Úgy vélik, az új megközelítéssel, valóban ésszerű, gyors rendszerben segíti az álláskeresést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik