600 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Telekom Nyrt.-re a Gazdasági Versenyhivatal jogsértő reklámok miatt.
A hivatal közleménye szerint 2014 októbere és 2015 júniusa között a szolgáltató olyan reklámokat tett közzé, melyekben nem tárgyilagosan vetette össze saját és versenytársai 4G mobilinternet-hálózatainak nagyságát.
A versenyhivatal álláspontja szerint „a legnagyobb 4G hálózat” szlogennel futó kampánynál nem teljesült az ellenőrizhetőség követelménye, a Telekom által hivatkozott lefedettségi térképek ugyanis alkalmatlanok az országos lefedettséggel kapcsolatos állítások pontos ellenőrzésére.
Hozzátették: nem tekinthető tárgyilagosnak az a közlés sem, hogy egy adott pillanatban egy mobilszolgáltató hálózatának országos lefedettsége a legnagyobb, ha egyébként a 4G mobilszolgáltatási sajátosságok alapján megállapítható, hogy egy ilyen állapot nem tartható fenn a gyorsan zajló hálózatfejlesztések miatt.
A Magyar Telekom az MTI megkeresésére úgy fogalmazott: álláspontjuk szerint a Magyarország legnagyobb 4G hálózatáról szóló reklámállítás nemcsak valós volt – amint azt a GVH határozata is kimondja -, hanem ellenőrizhető és tárgyilagos is. Ezért
(MTI)