A Népszabadság nézte végig, hogyan is alakulnak a ferihegyi parkolási költségek. Eddig sokan úgy értelmezték, hogy a 20 százalékos árcsökkentés mindenkinek jár, pedig ez nincs így, a mérséklést az alternatív parkolási és transzferszolgáltatók kapják.
Eddig egyes transzferszolgáltatók és a fapados parkolók, amelyek mikrobuszai napjában tucatszor is megfordultak a reptéren egy előre feltölthető parkolókártyát kaptak. Kemény pénzeket fizettek és ezt továbbterhelték az ügyfeleikre: volt olyan fapados parkoló, amelynek az ingyenes transzferszolgáltatásába belefért, hogy felszámítson parkolásonként 1000 forint reptéri belépési díjat. Ami adott esetben nyereséges is lehetett, mert ha a mikrobuszban hat autó hat utasa ült, nem megosztoztak a belépési költségeken, hanem többször fizették meg azt – ferül ki a cikkből. A Gazdasági Versenyhivatal és a Liszt Ferenc repülőtér közös vállalása nyomán
- a reptéri bejárat közvetlen közelében lévő prémium parkolóban 500-ról 400 forintra, míg a lenti terminálparkolóban 300-ra csökken az ár
- az előre fizetett parkolókártyák ezeknek a vállalkozásoknak lehetővé teszik azt is, hogy az érkezési szinten található buszparkoló 15 kilométeres körzetében ténylegesen parkolót üzemeltető vállalkozások parkolóhelyet béreljenek, alkalmanként kétórás időkorláttal, korlátlan napi behajtási lehetőséggel.