94 millió forint beruházással épültek meg azok a csúszdák, amelyeket a napokban adtak át a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdőben a nagyközönségnek. Az új, 100 méternél is hosszabb csúszdákat elsőként futballrajongók tesztelhették.
Mint azt Vancsura Miklós, a fürdő igazgatója elmondta: nem csak a francia turizmusnak tesz jót a futball.
A fürdők forgalmát is megdobhatja
A magyar fürdők is profitálnak az Eb-ből, hiszen sok osztrák és német turista fordul meg náluk, akik szeretik közösen nézni a mérkőzéseket.
A magyar csapat sikerének köszönhetően pl. Sárváron a hazai vendégek száma is megugrott, ezért 20 televíziót, kivetítőt is hadrendbe állítottak, hogy a megnövekedett vendégforgalomnak eleget tudjanak tenni az évente 700 ezer látogatót fogadó fürdőben.
Vancsura szerint a helyi vendéglátóhelyeknek is jót tesz az Eb.
A sör és bor is jobban fogy
Egy-egy meccs ideje alatt 15-20 százalékkal is megnövekedhet a sör és fröccs fogyasztása a fürdő vendégei között. Az alkohol iránti kereslet növekedését prognosztizálja a Magyar Sörgyártók Szövetsége is: Európa-bajnokság és az olimpia ideje alatt 2,5-3 százalékos növekedésre számítanak a söreladásból, ami azt jelenti, hogy 150 ezer hektoliterrel, azaz 30 millió korsóval iszunk többet a sport miatt.
Hasonló eredményre jutott az ország egyik legnagyobb forgalmat bonyolító borászata, az évente 12 millió palack bort forgalmazó Varga Pincészet is. Közvéleménykutatásukból kiderül: a magyarok jelentős része bort iszik az Eb-meccsek ideje alatt. A többség fröccsel koccint a gólok után, 41 százalékuk rozé, 48 százalékuk pedig fehér borból készíti el italát – derült ki az 1700 fős kutatásból.